به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۴۴۰۴۵
فاطمی امین تصور می‌کند دولت در هر شرایطی پشت اوست

بازار آنقدر آشفته است که قیمت صبح با شب فرق دارد

بازار آنقدر آشفته است که قیمت صبح با شب فرق دارد
گروه اقتصادی: چندی پیش و پس از کش و قوس‌های فراوان که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود، هیات رییسه مجلس، طرح استیضاح وزیر صمت را به کمیسیون تخصصی ارجاع داد. پس از این اتفاق، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور گفته «برخی از نمایندگان امضای طرح استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین را پس گرفتند تا احتمالاً طرح استیضاح در آینده منتفی شود.» با این حال هنوز معلوم نیست آنچنان که حسینی گفته استیضاح فعلا از دستور خارج شده یا انجام خواهد شد. لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین و طراح اصلی طرح استیضاح وزیر صمت به این سوال پاسخ داده است.

سیاهکلی می‌گوید: در روز‌های گذشته برخی از همکاران، امضا‌های خود را پس گرفتند که البته کاری غیرقانونی نیست، چون پس از تذکر، سوال و استیضاح، وزیر و مسئولان مربوطه جهت پاسخ روی به برگزاری جلساتی می‌آورند، با این حال همچنان امضای بیش از ۳۰ نفر پای برگه استیضاح وزیر صمت است و به باور من، در نهایت طرح استیضاح به صحن مجلس خواهد آمد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور می‌گوید: به عنوان فردی که کار استیضاح وزیر صمت را کلید زدم نه تنها در این چهار ماه، جواب قانع‌کننده‌ای نگرفتم که حتی سوالات و دامنه اشکالاتم وسیع‌تر هم شده است. در روز مبعث پیامبر که روز تعطیل هم بود، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵.۵ عصر به دفتر وزیر رفتم و با ایشان و معاونان مرتبطش جلسه داشتم، اما این افراد نتوانستند من را قانع کنند.

سیاهکلی با اشاره به اینکه دنبال کار سیاسی نیستیم، توضیح می‌دهد که هدف ما حذف فرد نیست و بنا نداریم برخورد سیاسی کنیم. ما دنبال جواب برای سوال و دغدغه‌های مردم هستیم. شما الان ببینید مشکلات در حوزه خودرو، معدن، بازار و... موج می‌زند. خبری از تنظیم بازار نیست و مردم صبح که از خواب بیدار می‌شوند با قیمت‌های متفاوت روبرو هستند. حتی وزن محصولات کاهش پیدا کرده که این، کم‌فروشی است. در طول یک سال، ۵۰۰ درصد افزایش قیمت در برخی کالا رقم خورده است. اینکه کالایی پنج برابر شود و بعد چند درصد کاهش قیمت داشته باشد، یعنی ارزانی؟ باید پرسید آن کالا دیگر توان افزایش بیشتر را داشت؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: در این روز‌ها چرا قیمت سیمان و فولاد این‌قدر افزایش پیدا کرد؟ فولاد که معدن، انرژی و نیروی انسانی‌اش در داخل است، چه ربطی به تحریم دارد؟ اگر وزیر، قیمت فولاد که دست خودش هم بود را کنترل می‌کرد، دست‌کم قیمت‌ها در حوزه مسکن و خودرو هم این‌قدر بالا نمی‌رفت. حوزه فولاد، کاملاً دولتی است و بروید ببینید چقدر این شرکت‌ها سود کردند. این سود‌ها از جیب مردم است و آقایان باید پاسخ دهند.

سیاهکلی می‌گوید: وزیر صمت، به لحاظ شخصی فردی مودب و قابل احترام است اما به لحاظ کاری اساسا مدیر نیست. وقتی وزیر صمت روز رای اعتماد به مجلس آمد و برنامه داد، من و برخی از همکاران متوجه شدیم که این برنامه‌ها غیرقابل اجراست. اتفاقاً رای ایشان هم مقتدرانه نبود و اکثر نمایندگان ترجیح دادند بیاید، شاید کار‌هایی که گفته را صورت دهد.وی در پاسخ به اینکه آیا وزیر صمت پیش از استیضاح، استعفاء خواهد داد؟ گفت: تصور من بر این است که ایشان، خیلی دولت را حامی خودش می‌داند و همین باعث شده استعفاء ندهد، ولی اشتباه می‌کند.
مرجع : رویداد24
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۴:۰۴
جناب سیاهکلی اینکه وزیر صمت برود یا نرود کار درست نمیشه کسی که باید استعفا بدهد و مملکت را رها کند رییسی رییس جمهور است این شخص رییسی جمهور اساسا مدیریت بلد نیست بیچاره شده آلت دست یک عده هفت خط مانند......... و غیره بعد............ سیر میکنه اصلا تو این دنیا نیست (389777)
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۵:۲۷
بازم حرف و دادوبیداد الکی (389779)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها