به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۴۴۱۰۶

درآمد ۱۵۰ میلیارد دلاری عربستان از حج

درآمد ۱۵۰ میلیارد دلاری عربستان از حج
گروه فرهنگی: کارشناسان اقتصادی تخمین زده‌اند درآمد عربستان سعودی از محل حج و عمره در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارشناسان اقتصادی، با توجه به تقاضای رو به رشد اقتصاد حج و عمره، از نظر حمل و نقل، فروشگاه‌های تجاری و گسترش در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، درآمدهای حاصل از حج و عمره در سال جاری میلادی به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
 
«محسن الشریف»، یکی از اعضای کمیته املاک و سرمایه‌گذاری عربستان در این‌باره گفت: درآمدهای حج، اقتصاد ملی را تغذیه می‌کند و بنابراین، باید یک برنامه یکپارچه برای کنترل درآمدها و منابع مالی به گونه‌ای تدوین شود که در خدمت چشم‌انداز ۲۰۳۰ باشد. این امر به اقتصاد ملی نیز خدمت می‌کند و بازار بزرگی را نه تنها برای مشاغل فصلی، بلکه برای مشاغل پایدار ایجاد می‌کند که بخش اساسی از اقتصاد حج و عمره را تشکیل می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی همچنین اظهار کرد: برنامه اعلام شده برای میزبانی از ۳۰ میلیون زائر حج و عمره تا سال ۲۰۳۰، بازتاب حقیقی از طرح‌هایی است که بازارهای مکه و مدینه را از بی‌نظمی خارج کرده و آن‌ها را در چارچوب‌های اقتصادی سازمان یافته قرار می‌دهد که در خدمت ساز و کارهای اقتصادی متغیر است که بازده بالایی به ارزش تقریبی میلیاردها دلار در سال به همراه دارد.

الشریف افزود: جنبه‌های اقتصادی حج و عمره را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا با توجه به چالش‌های بزرگی که این بخش با آن مواجه است، می‌تواند حاشیه سود بالایی به همراه داشته باشد که نه تنها در امور حج و عمره، راه را برای جریان سرمایه به مکه و مدینه هموار می‌کند، بلکه در هتلداری که بیش از دوسوم این بخش را در سراسر عربستان به خود اختصاص می‌دهد، اثر اقتصادی دارد.مراسم حج امسال از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد و بنا بر مقررات عربستان در دوران کرونا، امسال یک میلیون زائر از سراسر جهان مجاز به حضور در این مراسم شده‌اند. عربستان در دو سال گذشته به دلیل کرونا، حج را محدود و با زائرانی از داخل این کشور برگزار کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها