به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۳۴۴۱۱۳

قهرمانی تاریخی زنان تکواندوی ایران در آسیا

قهرمانی تاریخی زنان تکواندوی ایران در آسیا
گروه ورزشی: تیم زنان تکواندوی ایران با عملکردی درخشان و برای نخستین بار به مقام قهرمانی رقابت‌های آسیایی دست یافت. تیم مردان کشورمان هم پنجم شد.بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، امروز(دوشنبه) با برگزاری مبارزان اوزان سنگین در شهر "چانچئون" کره‌جنوبی به پایان رسید. این مسابقات با حضور ۲۹۹ تکواندو از ۳۴ کشور از روز جمعه ۲ تیرماه آغاز شده بود.
 
در پایان این رقابت‌ها تیم بانوان ایران با هدایت «مینو مداح» و عملکردی درخشان برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسید. تیم کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، دو مدال نقره، یک مدال برنز و ۵۰۰ امتیاز بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

ناهید کیانی، اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل طلایی‌های تیم بانوان بودند. مبینا نعمت‌زاده، نسترن ولی‌زاده، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی و علیرضا نادعلیان به مدال نقره دست یافتند و دانیال بزرگی و زهرا شیدایی برنزی به مدال برنز رسیدند.چین با دو مدال طلا، دو نقره، یک مدال برنز و ۳۷۹ امتیاز نایب قهرمان شد. کره‌جنوبی با دو طلا، یک نقره، یک برنز و ۳۴۷ امتیاز و اردن با یک طلا، یک برنز و ۱۲۷ امتیاز به ترتیب سوم و چهارم شدند. در بخش مردان شاگردان «بیژن مقانلو»‌ با عملکردی ضعیف و دور از انتظار با سه مدال نقره و یک برنز در رتبه پنجم قرار گرفته تا پس از ۲۰ سال سکوی آسیایی را از دست بدهند.

ازبکستان با کسب ۴ مدال طلا به مقام قهرمانی رسید، کره‌جنوبی با کسب ۳ مدال طلا و ۲ برنز نایب قهرمان شد، چین با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز در سکوی سوم آسیا ایستاد و اردن نیز با کسب ۴ مدال نقره و یک مدال برنز  بالاتر از ایران در رتبه قرار گرفت.در مجموع رده‌بندی نهایی مردان و زنان تیم ملی کشورمان با ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۲ برنز عنوان سوم را کسب کرد. کره جنوبی با ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان شد و ازبکستان با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های چین با ۳ طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و اردن با یک طلا و ۴ نقره و یک برنز چهارم و پنجم شدند. 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها