کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاکسازی ریه به روش سنتی با چند خوراکی

7 تير 1401 ساعت 10:02


گروه سلامت: حفظ سلامتی ریه‌ها برای سالم ماندن باقی ارگان‌های بدن ضروری است. تکنیک‌های پاکسازی ریه می‌تواند برای افراد سیگاری، افرادی که مرتباً در معرض دود سیگار و یا آلودگی هوا قرار می‌گیرند و افرادی که دارای بیماری مزمن تنفسی هستند، مانند آسم ، بیماری انسدادی مزمن ریوی و فیبروز کیستیک مفید باشد.
 

 هوایی که تنفس می‌کنیم می‌تواند آلوده‌ بسیاری از آلاینده‌ها باشد. از گرده و دود گرفته تا مواد شیمیایی سمی که در هوا به دام افتاده و وارد ریه‌های ما می‌شود. روند تمیز کردن ریه‌ها ممکن است برای همه آسان نباش. یا برخی فکر تغییر شیوه زندگی برایشان وحشتناک است! ولی نگران نباشید و فقط یک بار یک قدم بردارید. در اینجا چندین راه برای پاکسازی ریه ذکر شده است. هر هفته حداقل یکی از توصیه‌های زیر را انجام دهید و به این ترتیب به تدریج عادت‌های جدید خود را تقویت خواهید کرد.غذاهایی که موجب پاکسازی ریه میشوند: هربار یکی از اینها را مصرف کنید
 
ویتامین ث
غذاهای حاوی ویتامین ث می توانند به پاکسازی ریه ها کمک کنند تا اکسیژن را به طور موثر در بدن حمل کنند. برخی از غذاهای حاوی ویتامین ث عبارتند از فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، مرکبات، لیمو، پرتقال، گریپ فورت ،گوجه فرنگی و سبزیجات، بروکلی، انبه، توت فرنگی، آناناس و هندوانه.

سیب
سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها ، پلی فنول ، فلانوئید ، ویتامین ث و فیبر به مبارزه با سرطان ، جلوگیری از افزایش سطح قند ، دستگاه تنفسی سالم کمک می کند .علاوه براین مطالعات نشان داده سیب می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و آسم کمک کند. خوردن ۵ سیب در هفته به عملکرد بهتر ریه به دلیل مقدار بالای آنتی اکسیدان ها مرتبط است. به خاطر داشته باشید سیب ارگانیک را با پوست بخورید چون پوست آن ۶ برابر آنتی اکسیدان دارد.

کرفس
متعادل نگه داشتن الکترولیت و تعادل شیمیایی یکی از بهترین عوامل پاک سازی بدن است. کرفس به عنوان منبع خوبی از سدیم طبیعی به ازبین بردن دی اکسید کربن بدن کمک می کند. افراد مبتلا به آسم می توانند کرفس تازه و آب آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند زیرا حاوی مقدار بالای ویتامین ث هستند و به تسکین التهاب ریه ها کمک می کند.

گشنیز
گشنیز به دفع و کم کردن فلزات سنگین که موجب بیماری های ریوی و دیگر بیماری‌ها می شود کمک می کند. در واقع، یکی از سبزیجات توصیه شده برای پاکسازی و سلامت ریه‌ها است بنابراین آن را در رژیم غذایی بگنجانید.

چای سبز
چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که ممکن است به کاهش التهاب در ریه‌ها و پاکسازی ریه کمک کند. این ترکیبات حتی ممکن است از بافت ریه در برابر اثرات مضر استنشاق دود محافظت کند.یک مطالعه جدید که شامل بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال بود در کره انجام شد، طبق این آزمایش افرادی که حداقل ۲ فنجان چای سبز در روز می‌نوشیدند، ریه آنها عملکرد بهتری نسبت به افرادی داشت که چای سبز استفاده نمی‌کردند.

عسل
روز خود را با یک قاشق عسل (بدون شکر) شروع کنید. همچنین می‌توانید آن را در یک لیوان آب حل شده بنوشید. عسل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی دارد. این ماده پر خاصیت شامل مواد معدنی است که باعث ترمیم بافت‌های بدن می‌شود.

زنجبیل
خوشبختانه این گیاه بی‌نظیر همچنان در صدر جدول پرخاصیت‌ترین‌ها قرار دارد و هر جا صحبتی از سلامتی است پای زنجبیل در میان است! یکی از خواص زنجبیل خاصیت ضد تهوع آن است. تهوع یکی از علائم آزار دهنده ترک سیگار است که با کمک زنجبیل می‌توان بر این مشکل غلبه کرد.


کد مطلب: 344165

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344165/پاکسازی-ریه-روش-سنتی-چند-خوراکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir