کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تراژدی مهاجران اینبار در تگزاس

7 تير 1401 ساعت 12:34


گروه بین الملل: در یک تریلی حامل مهاجران غیرقانونی که در شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا، رها شده بود اجساد ۴۶ نفر یافت شد و ۱۶ سرنشین نجات یافته به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس آتش‌نشانی سن آنتونیو، چارلز هود  گفت: « ۱۶ مجروح که شامل ۱۲ بزرگسال و ۴ کودک هستند تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند. آنها هنگام انتقال به مراکز درمانی هوشیار بودند، ما ۴۶ جسد پیدا کرده‌ایم.»
عدم تهویه مناسب در این تریلی ۱۸ چرخ که در حدود ۲۴۰ کیلومتری مرز با مکزیک پیدا شده، موجب گرمازدگی سرنشینان شده این در حالیست که در تگزاس دمای ۴۰ درجه گزارش شده است. به گفته رئیس سازمان آتش نشانی تگزاس نجات یافتگان دچار گرمازدگی شدید شده بودند و بدن‌هایشان از شدت گرما داغ بود اما در این تریلی هیچ ردی از آب پیدا نشده است.
ماموران پلیس در پی تماس یک کارگر محلی که صدای کمک از داخل تریلی شنیده بوده به محل می‌روند. هنوز اطلاعاتی درباره چرایی رها شدن تریلی و زمانی که این افراد داخل آن بوده اند به‌دست نیامده است و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.
مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک با اشاره به وقوع این حادثه در ایالت تگزاس و اعزام کنسول مکزیک به محل حادثه در یک توئیت توضیحات بیشتری داده است. از جمله اینکه دستکم ۲ نفر از افرادی که به بیمارستان منتقل شده اند اهل گواتمالا هستند و اینکه پلیس آمریکا ۳ نفر را در این رابطه بازداشت کرده است. این تریلی همچنین فاقد معاینه فنی و به احتمال زیاد به‌صورت غیرقانونی توسط قاچاقچیان استفاده می‌شده است.سرازیرشدن مهاجران غیرقانونی به خاک ایالات متحده از زمان ورود جوبایدن به کاخ سفید به‌طور فزاینده ای افزایش یافته است. گِرگ ابوت، فرماندار تگزاس، جو بایدن و سیاست‌های مرزی دولت او را مسئول این مرگ‌ها خواند.
مقامات سن آنتونیو می‌گویند تنها در ماه جاری حدود ۱۹ هزار مهاجر وارد این شهر ایالت تگزاس که تنها ۲۴۰ کیلومتر با مرزمکزیک فاصله دارد، شده اند.این نخستین بار نیست که مهاجران نگون بخت در مسیر و در نزدیکی این شهر دچار حادثه می شوند و جان خود را از دست می دهند. در تراژدی مشابهی در سال ۲۰۱۷ جسد بیجان ۱۰ مهاجر در یک کامیون رها شده در پارکینگی در حومه سن آنتونیو کشف شده بود. با این حال حادثه اخیر یکی از مرگبارترین حوادث تلخ سال های اخیر مهاجران در ایالات متحده به‌شمار می رود.


 


کد مطلب: 344193

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344193/تراژدی-مهاجران-اینبار-تگزاس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir