کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقتصاد روسیه به آرامی تخریب می‌شود

7 تير 1401 ساعت 13:15


گروه بین الملل:  رئیس کمیسیون اروپا معتقد است که اقتصاد روسیه در پی وضع تحریم‌های روزافزون غرب، اگرچه به آهستگی اما مطمئناً رو به زوال است.
اورزولا فن در لاین گفت: «می‌بینیم که تحریم‌ها بیشتر و بیشتر به اقتصاد روسیه ضربه می‌زنند. اگر به بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور نگاه کنید، می‌بینید که به‌ویژه به دلیل سیاست‌های کنترل بر صادرات، اقتصاد آن اگرچه به آرامی اما بطور قطع رو به زوال است... چراکه هر چیزی که برای به‌روز رسانی‌ها و فناوری‌ها نیاز است و در مجموع کالاهایی که برای مدرن سازی نیاز است، دیگر به روسیه نمی‌روند و این اتفاق در زمانی روی می‌دهد که روسیه احتمالا قادر به پرداخت بدهی خارجی خود نیز نخواهد بود.»
 فن در لاین همچنین به توافق کشورها برای کنترل بهای نفت روسیه اشاره کرد و گفت: «همانطور که می‌بینید اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال فاصله گرفتن از نفت روسیه است. آنچه که نباید اتفاق بیفتد این است که پوتین این نفت و گاز را به بازار جهانی ببرد و باعث افزایش قیمت‌ها شود. بنابراین یک اتحاد گسترده میان همپیمانان لازم است که بگویند تنها حاضریم که قیمت مناسب را بپذیریم و نه قیمتی سرسام آور. این کار نه تنها برای جلوگیری از تقویت ماشین جنگی پوتین مهم است بلکه برای کشورهای در حال توسعه و کشورهای آسیب‌پذیر نیز موضوع درخور توجهی است. زیرا افزایش سرسام آور قیمت نفت به شدت بر آنها تأثیر منفی می‌گذارد.»
رئیس کمیسیون اروپا گفت: «آنها ازمواد غذایی برای باج‌گیری از همۀ ما استفاده می‌کنند و این واقعاً فجیع است. کاری که ما انجام می‌دهیم این است که تا جایی که ممکن باشد به اوکراین کمک کنیم تا از راههایی که به محاصرۀ روسیه درنیامده، مثلا از راههای ریلی یا شوسه حتی از مسیر رودخانه دانوب غلات را بیرون بیاورد و این شیوه خروج غلات رو به توسعه است.»
 فن در لاین می‌افزاید: «اوکراین با این روش‌ها موفق شده است در ماه آوریل ۱.۲ میلیون تن غلات، در ماه مه ۱.۷ میلیون تن و اکنون در ژوئن ۲.۵ میلیون تن غلات از کشور خارج کند. بنابراین می‌بینید که ما نیز در کمک به اوکراین برای صادرات غلات، بهتر و بهتر می‌شویم. البته این کافی نیست زیرا قبل از جنگ، اوکراین حدود ۵ میلیون تن در ماه غلات صادر می‌کرد و ما باید سعی کنیم به این نقطه برسیم.»


 


کد مطلب: 344197

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344197/اقتصاد-روسیه-آرامی-تخریب-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir