به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۴۴۲۲۴

افزایش نیروهای ناتو به ۳۰۰ هزار نفر

افزایش نیروهای ناتو به ۳۰۰ هزار نفر
گروه بین الملل: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارد به دلیل حمله روسیه به اوکراین تعداد نیروهای واکنش سریع خود را به ۳۰۰ هزار نفر افزایش دهد و آنها را در وضعیت آماده‌باش بالاتری قرار دهد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این خبر را  در بروکسل اعلام کرد.
او از "بزرگترین سازماندهی مجدد دفاع جمعی و بازدارندگی ما از زمان جنگ سرد" سخن گفته است. به گفته استولتنبرگ ۳۰ کشور عضو ناتو در نشست سران این نهاد نظامی که در مادرید برگزار می‌شود در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند.تا کنون نیروهای واکنش سریع ناتو موسوم به NRF حدود ۴۰ هزار سرباز بودند. بازسازی و تقویت این نیروها بخشی از مدل‌بندی جدید نیروهای ناتوست. در این برنامه آمادگی نیروها نیز در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.بر اساس برنامه جدید ناتو، این نیروها در مناطق خاصی مستقر می‌شوند. به عنوان مثال سربازان آلمانی مسئول پشتیبانی از نیروهای لیتوانی در صورت حمله روسیه خواهند بود.نیروهای ناتو در زمان صلح تحت فرماندهی ارتش محلی قرار دارند اما در صورت یک پیشامد جدی از بالاترین رده فرماندهی ناتو در اروپا دستور خواهند گرفت.
درباره زمان آمادگی این نیروها نیز بحث شده و قرار بر این است که برخی از دسته‌جات در بالاترین سطح آمادگی، که ۱۰ روز است، قرار بگیرند و بقیه در سطح آمادگی ۳۰ یا ۵۰ روزه.


 
برچسب ها: ناتو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها