به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۳۴۴۲۲۶

با این روش می‌توان در مریخ کشاورزی کرد

با این روش می‌توان در مریخ کشاورزی کرد
گروه علمی: اگر روزی بشر بخواهد در مریخ زندگی کند، توانایی رشد گیاهان در سیاره سرخ حیاتی خواهد بود. «مت دیمون» در فیلم مریخی راهی پیدا کرد و توانست در طول خط داستان تخیلی این فیلم با سیب‌زمینی‌هایی که خودش بر روی مریخ کشت داد، زنده بماند.‌پس از اینکه دانشمندان روش جدیدی برای رشد محصولات در تاریکی کامل با استفاده از فتوسنتز مصنوعی ابداع کردند، ممکن است این دید کمی به واقعیت نزدیک‌تر شده باشد.محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید و دانشگاه دلاوِر از یک سیستم الکترولیز شیمیایی دو مرحله‌ای برای تبدیل دی اکسید کربن، الکتریسیته و آب به استات استفاده کردند. استات یکی از ماده‌هایی است که می‌توان آن را از اسید استیک به‌دست آورد.
 
آنها گفتند که ارگانیسم‌های تولید کننده غذا برای رشد در تاریکی استات مصرف کردند.این پیشرفت می‌تواند منجر به راه‌های جدیدی برای رشد غذا در زمین و احتمالا در مریخ شود.مارتا اوروزکو - کاردناس، مدیر مرکز تحقیقات دگرگونی گیاهان دانشگاه ریورساید گفت: «تصور کنید روزی در حال رشد گوجه‌فرنگی در مریخ باشیم. با این وصف زندگی چقدر برای مریخی‌های آینده آسان‌تر خواهد بود؟»

فنگ جیائو، از دانشگاه دلاور و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: «اگر نیاز به نور خورشید را از بین ببریم، می‌توانیم چندین لایه محصول را به طور همزمان رشد دهیم. شبیه به روشی که قارچ‌ها رشد می‌کنند. بر خلاف خاک روی زمین، سنگ مریخ، همانطور که شناخته شده، برای محصولات بسیار خشن‌تر است، زیرا فاقد هر گونه مقدار قابل توجهی از مواد آلی است.»مریخ همچنین نور خورشید بسیار کمتری نسبت به زمین دریافت می‌کند. بنابراین دانشمندان باید تکنیک‌های جدیدی برای بهبود نرخ رشد بیابند تا تولید غذا در سیاره سرخ به نتیجه برسد.

میلیون‌ها سال طول کشیده است تا فتوسنتز در گیاهان به راهی برای تبدیل آب، دی اکسید کربن و انرژی حاصل از نور خورشید به زیست توده گیاهی و غذا برای انسان تبدیل شود.اما کارشناسان گفتند این فرآیند طبیعی کارآمدی خاصی ندارد، زیرا تنها حدود یک درصد از انرژی موجود در نور خورشید به گیاه ختم می‌شود.الکترولایزر تولید شده توسط دانشگاه دلاور به‌طور موثر ۵۷ درصد از مولکول‌های کربن موجود در دی اکسید کربن را با استفاده از یک کاتالیزور مس به استات تبدیل کرد و یک جریان استات بسیار غلیظ ساخت که می‌تواند به عنوان غذای گیاهی استفاده شود.

محققان ۹ گیاه زراعی (کاهو، برنج، لوبیا چشم بلبلی، نخود سبز، کانولا، گوجه فرنگی، فلفل، تنباکو و آرابیدوپسیس، عضوی از خانواده خردل که شامل کلم و تربچه است) را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند این گیاهان قادر به جذب کربن از بیرون هستند و استات را از طریق مسیرهای متابولیکی اصلی تامین می‌کنند.
آنها همچنین دریافتند که استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید الکتریسیته برای تامین انرژی واکنش شیمیایی می‌تواند بازده تبدیل نور خورشید به غذا را افزایش دهد و آن را برای برخی از مواد غذایی تا ۱۸ برابر کارآمدتر کند.شان اورا، دانشجوی سال چهارم دکتری مهندسی شیمی در دانشگاه دلاور و یکی از اولین نویسندگان مقاله، گفت: «ما توانستیم جلبک‌ها را به‌طور کامل در تاریکی رشد دهیم.»در همین حال، کاهو بهترین ترکیب استات را در بین تمام محصولات غذایی نشان داد. محققان همچنین محل ورود استات در داخل گیاه را بررسی کردند و طی آن نتایج نشان داد که همه گیاهان مورد آزمایش قادر به ترکیب استات بوده و نسبتا مایل به هضم و استفاده از مولکول‌های کربن بودند.
برچسب ها: مریخ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها