به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۳۴۴۲۳۹

درآمد نفتی اوپک افزایش یافت

درآمد نفتی اوپک افزایش یافت
گروه اقتصادی: درآمد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۱ که قیمتها و تقاضا از بدترین دوره پاندمی کووید بهبود یافت، افزایش پیدا کرد.به گزارش ایسنا، بولتن آمار سالانه اوپک که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد ارزش صادرات نفت این گروه که متشکل از ۱۳ کشور عضو است، در سال ۲۰۲۱ به ۵۶۱ میلیارد دلار رسید که ۷۷ درصد بالاتر از درآمد سال ۲۰۲۰ بود.با رشد تولید اوپک در سال ۲۰۲۱، شمار دکل‌های حفاری نفت فعال در کشورهای عضو این گروه، به میزان ۱۱ درصد رشد کرد و به ۴۸۹ حلقه رسید اما افزایش کمتری در مقایسه با رشد دکل‌ها در سطح جهانی داشت. عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، در سال ۲۰۲۱ شش حلقه به دکل‌های حفاری نفت خود اضافه کرد و شمار آنها را به ۶۵ حلقه رساند که بسیار پایین‌تر از شمار دکل‌ها در سال ۲۰۱۹ بود.
 
اوپک پلاس در تلاش برای تحقق اهداف تولید تصویب شده است اما بعضی از اعضای این گروه به دلیل کمبود سرمایه گذاری در اکتشاف و حفاری، برای افزایش تولید به مشکل برخورده‌اند. این کمبود، یکی از دلایل افزایش قیمتهای نفت در سال ۲۰۲۲ بوده است.بر اساس گزارش رویترز، شمار چاه‌های تکمیل شده – چاه‌هایی که آماده تولید هستند-  در اوپک، سال میلادی گذشته به ۱۵۸۸ حلقه رسید که ۲۸۰ حلقه کاهش در مقایسه با سال ۲۰۲۰ داشت و پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۷ بود. چاه‌های تکمیل شده در همه اعضای اوپک بجز لیبی، ونزوئلا، گینه استوایی، آنگولا و ایران، کاهش پیدا کرد. در مقابل، شمار چاه‌های تکمیل شده در سطح جهانی، سال میلادی گذشته افزایش یافت.
برچسب ها: درآمد نفتی اوپک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها