به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۴۴۳۳۰

ایران رقیب اصلی سایبری اسرائیل

ایران رقیب اصلی سایبری اسرائیل
گروه بین الملل: رئیس اداره ملی سایبری اسرائیل می‌گوید ایران همراه با گروه حزب‌الله لبنان و حماس به رقیب اصلی سایبری ما تبدیل شده است.
گبی پورتنوی که  در برنامه «هفته سایبری» در دانشگاه تل‌آویو شرکت کرده بود، اظهار داشت: «ما آن‌ها را می‌بینیم، می‌دانیم چطور عمل می‌کنند و ما هم آن‌جا هستیم».
اظهارات این مقام اسرائیلی یک روز پس از حمله سایبری به مجتمع فولاد ایران بیان می‌شود که به گفته روزنامه جروزالم پست، متحمل یکی از بزرگترین ضربات سایبری در تاریخ خود شد. این حمله موجب توقف کامل خط تولید مجتمع شد.چند روز پیش نیز به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهرهای اورشلیم و ایلات در اسرائیل به حمله سایبری ایران نسبت داده شد.رئیس اداره ملی سایبری اسرائیل در بخشی از اظهاراتش گفت که کشورش در حال ایجاد یک «گنبد آهنین سایبری» است که با استفاده از سازوکارهای جدید، «حملات سایبری را کاهش می‌دهد، بانک اطلاعاتی جدید و یک رویکرد کلی هوش مصنوعی برای یکسان‌سازی تشخیص بی‌درنگ در سراسر کشور... در مسیر تلاش‌های مداوم دفاع سایبری ایجاد می‌کند».به گفته پورتنوی، این سازوکار موجب «ارتقاء امنیت سایبری»می‌شود.
او گفت: «ما به سرعت در حال حرکت از دفاع منعطف به سمت دفاع پیشگیرانه هستیم»، و سعی می‌کنیم مهاجمان سایبری را در پناهگاه‌های امن دیجیتالی خود که در گذشته بدون هیچ مانعی از آن‌جا دست به حمله می‌زدند، تعقیب کنیم.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها