به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۴۴۳۵۰

جزئیات مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا

جزئیات مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا
گروه سیاسی: فضای حاکم بر مذاکرات با تمرکز بر «ابعاد تخصصی» هر یک از گروه‌های مورد گفتگو پیگیری شده است. در مذاکرات شب گذشته صرفا گفتگوها میان مورا و علی باقری جریان داشته است.اولین روز مذاکرات برجامی در قطر: موضوعات باقی مانده از نظر عددی قابل توجه نیست/ فعلا نمی توان گفت که گفت و گوها چقدر طول می کشد

به گزارش جماران؛ دور تازه از مذاکرات رفع تحریم‌ها، بعدازظهر دیروز سه‌شنبه ۷ تیرماه با گفتگوی «علی باقری» و «انریکه مورا» در دوحه پایتخت قطر آغاز شد. اطلاعات رسیده از اتاق مذاکرات حاکی است:در اولین روز، گفتگوها بر سر موضوعات باقی مانده با «رویکردی فنی و با جدیت» دنبال شده است.فضای حاکم بر مذاکرات با تمرکز بر «ابعاد تخصصی» هر یک از گروه‌های مورد گفتگو پیگیری شده است.

در مذاکرات شب گذشته صرفا گفتگوها میان مورا و علی باقری جریان داشته است.تهران پیشتر اعلام نموده که «هیچ مذاکره مستقیمی با آمریکا انجام نخواهد شد» و انریکه مورا پیام‌های طرفین را به یکدیگر انتقال می‌دهد.
در حالی که موضوعات باقی‌مانده از نظر عددی قابل توجه نیست اما به دلیل تاثیرگذاری مستقیم آن بر شکل‌گیری توافق قوی، پایدار و قابل اتکاء، موجب کُند شدن فرآیند دستیابی به توافق شده است.در پایان روز اول مذاکرات، هنوز نمی‌توان چشم‌اندازی در خصوص «بازه زمانی گفتگوها» مشخص کرد.
برچسب ها: ایران و آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها