کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرجستان صادرات گندم و جو را ممنوع کرد

8 تير 1401 ساعت 13:11


گروه اقتصادی: وزیر کشاورزی گرجستان اعلام کرد که دولت گرجستان تصمیم گرفته است که صادرات گندم و جو را از این کشور طی سال آینده از چهارم ژوئیه ممنوع کند.به گزارش ایلنا، وتار شاموگیا، وزیر کشاورزی گرجستان اعلام کرد که دولت گرجستان تصمیم گرفته است که صادرات گندم و جو را از این کشور طی سال آینده از چهارم ژوئیه ممنوع کند.

شاموگیا در اظهارات خود بر اهمیت عرضه گندم و جو تولید داخلی در بازار گرجستان به دلیل مشکلات عرضه در منطقه دریای سیاه ناشی از جنگ اوکراین تاکید کرد.وی گفت گرجستان کاملاً به واردات گندم وابسته است و به دلیل تولید داخلی اندک نمی‌تواند صادرات را تسهیل کند. شرایط فعلی به معنای وجود خطر تلاش برای صادرات محصول است.

شاموگیا همچنین گفت که وزارتخانه وی جلساتی را با تولیدکنندگان محلی گندم و جو برگزار کرده است و بازار محلی به دلیل تقاضای موجود، محصول تولید شده در کشور را به طور کامل جذب خواهد کرد.وزارت کشاورزی گرجستان سالانه ۵۰۰ تن گندم وارد می‌کند، در حالی که جو تولید داخل به عراق و ایران صادر و پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰۰۰ تن جو در این کشور برداشت شود. بیش از ۲۵۰۰ تن از این محصول تاکنون صادر شده است.


کد مطلب: 344361

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344361/گرجستان-صادرات-گندم-جو-ممنوع

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir