به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۴۴۳۶۸

علت حالت تهوع صبح‌گاهی چیست؟

علت حالت تهوع صبح‌گاهی چیست؟
گروه علمی:این اصلا طبیعی نیست که هر روز با احساس بیماری و تهوع از خواب بیدار شوید و این دلیلی محکم برای مراجعه به پزشک و بررسی کامل پزشکی است.اغلب صبح ها با احساس بیماری شدید و بخصوص حالت تهوع از خواب بیدار می شوم. شب ها خیلی دیر غذا نمی‌خورم و معمولاً وعده‌های غذایی کوچکی می‌خورم، بنابراین فکر نمی‌کنم این حالت به چیزی که می‌خورم ربطی داشته باشد. تقریبا همیشه به دلیل حالت تهوع نمی توانم صبحانه بخورم که باعث می شود احساس سبکی سر و ضعف در من به وجود بیاید. آیا حذف صبحانه از برنامه غذایی من بد است - و چه چیزی می تواند باعث تهوع هر روزه شود؟
 
جواب:
این اصلا طبیعی نیست که هر روز با احساس بیماری و تهوع از خواب بیدار شوید و این دلیلی محکم برای مراجعه به پزشک و بررسی کامل پزشکی است.اما درخصوص موارد ایجاد کننده این حالت باید بگویم یکی از شایع‌ترین دلایل تهوع روزانه، اضطراب و در برخی موارد اختلالات اضطرابی گسترده است که هر دو می‌توانند علائم فیزیکی بسیار عمیقی ایجاد کنند. این حالت ممکن است با احساس ترس و متشنج بودن اعصاب و همچنین ضربان قلب سریع یا سردرد همراه باشد. با معاینه و گرفتن شرح حال و انجام آزمایشات کامل، پزشک می تواند پیش از بررسی اینکه کدام درمان برای مقابله با آن مناسب است، دریابد که آیا علت مشکل روانی است یا خیر.

حالت تهوع همچنین ممکن است از علائم مشکلات معده باشد. افرادی که از رفلاکس اسید یا گاستریت رنج می برند(زمانی که معده ملتهب است و التهاب دارد) به طور مرتب احساس تهوع می کنند.مشکلات روده هم می تواند باعث تهوع روزانه شود – شرایطی مانند سندرم روده تحریک پذیر و عفونت با هلیکوباکتر پیلوری ممکن است مقصر باشند و حتی یبوست مزمن می تواند باعث آن شود.

حالت تهوع درعین حال یک عارضه جانبی بسیار رایج مصرف داروها است، بنابراین بهتر است از پزشک خود بپرسید که آیا داروهای معمولی که مصرف می کنید می تواند پشت این حالت تهوع هرروزه باشند یا خیر. نوشیدن الکل نیز ممکن است منجر به حالت تهوع روزانه شود.اما در صورتی که مشکل شما حاد نباشد باید بدانید که داروهایی برای مقابله با حالت تهوع وجود دارد که می تواند برای رفع مشکل شما موثر باشد. برخی از آنها که مشابه داروهای موسوم به قرص های بیماری مسافرت هستند را می توان بدون نسخه خریداری کرد و پزشک نیز می تواند داروهای ضد بیماری را تجویز کند، به عنوان مثال داروهایی که برای مقابله با تهوع صبحگاهی استفاده می کنیم.

اگرچه بسیار بعید است، اما تهوع روزانه می تواند اولین علامتی باشد که پزشکان برای برخی از سرطان ها، مانند سرطان پانکراس یا معده، آن را به صدا درامدن آژیر قرمز می دانند.قطعا اولویت این است که آنچه در بدن شما در حال وقوع است به صورت دقیق مشخص شود. برای همین به پزشک مراجعه کنید و بخواهید کامل معینه شوید و آزمایشات لازم هم برای شما انجام شود.
برچسب ها: حالت تهوع
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها