به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۳۴۴۳۹۵

مالزی، به دنبال افزایش دانشجویان خارجی

مالزی، به دنبال افزایش دانشجویان خارجی
گروه جامعه: وزارت علوم و آموزش عالی مالزی اعلام کرد که به دنبال افزایش چشمگیر دانشجویان بین‌المللی این کشور است و در این راستا اهداف جدیدی را پیش گرفته است.به گزارش ایسنا، مالزی در راه دستیابی به هدف خود برای ثبت نام ۲۵۰ هزار دانشجوی بین المللی تا سال ۲۰۲۵ میلادی است، زیرا دانشگاه‌های این کشور ابتکارات بسیاری از جمله ارائه برنامه های فراساحلی را آغاز کرده‌اند.
 
وزارت علوم و آموزش عالی مالزی با داشتن ۱۳۱ هزار دانشجوی بین‌الملل در حال حاضر در تلاش است تا این کشور را به عنوان مرکز بین المللی آموزش عالی تبدیل کند.وزیر علوم این کشور گفت : تنها در سال جاری شاهد امضای یادداشت‌های تفاهمنامه میان دانشگاه‌های مالزی با دانشگاه‌هایی از کشورهای هند، قطر، بریتانیا، رومانی و ترکیه بوده‌ایم.

مالزی در حال حاضر در تلاش است در کشورهای دیگر از جمله قطر دانشگاه تاسیس کند.بنا بر اعلام وزیر علوم مالزی، این کشور توانسته نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان خود را از ۸۴.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۸۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ میلادی برساند. حتی با وجود اینکه کووید-۱۹، نظام آموزش عالی در کل جهان را دچار مشکل کرد.

وی گفت: ما این موفقیت را با ابتکارات مختلف از جمله، مشارکت فعال در صنعت به دست آورده‌ایم. این برنامه شامل ارتقا شغلی مهارت بخشی و پیشرفت شغلی می‌شود.هدف از این طرح‌ها، کمک به جوانان برای کسب بینش و مهارت‌های جدید از طریق تعامل با رهبران صنعت محلی و بین‌المللی برای کمک به آنها برای آماده شدن برای ورود به بازار کار رقابتی است.وزیر علوم مالزی خاطرنشان کرد: امروزه، کارفرمایان نه تنها به عملکرد تحصیلی فارغ التحصیلان نگاه می‌کنند، بلکه به دنبال کسانی هستند که دانش و مهارت های مرتبط با سواد دیجیتال تا مهارت‌های نرم را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها