به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۳۴۴۴۲۲

آمریکا صادرات طلای روسیه را تحریم کرد

آمریکا صادرات طلای روسیه را تحریم کرد
گروه بین الملل: دولت آمریکا در راستای مصوبات اجلاس سران گروه هفت و با هدف اعمال فشار بیشتر بر مسکو به‌دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، بیش از ۱۰۰ موسسه و فرد مرتبط با صنایع نظامی روسیه و همچنين صادرات طلای این کشور را تحریم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت بیش از ۷۰ موسسه و نهاد کلیدی در صنایع نظامی و ۲۹ فرد حقیقی را که در تولید و استقرار تسلیحات و فناوری‌های نظامی برای جنگ در اوکراین مشارکت دارند تحریم کرده است.جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، در بیانیه‌ای گفت: «تحریم صنایع تسلیحاتی روسیه امکانات ولادیمیر پوتین و جنگ او در اوکراین را بیشتر تضعیف خواهد کرد».یکی از اهداف اصلی این تحریم‌ها، «روس تک» شرکت دولتی هوا- فضا و غول صنایع تسلیحاتی روسیه است.وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «روس تک» در عرصه‌های گوناگون بیش از ۸۰۰ کارخانه و موسسه در زیرمجموعه خود دارد و تمامی موسسات و کارخانجاتی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌ها متعلق به «روس تک» است مشمول تحریم می‌شوند.«یونایتد ایرکرافت» سازنده جنگنده‌های میگ و سوخو، هواپیماهایی که برخی از اعضای ناتو نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند و اکثر سهام آن متعلق به «روس تک» است نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: هدف از تحریم این شرکت، «تضعیف حملات هوایی روسیه به اوکراین» است.شرکت «توپولف» سازنده بمب‌افکن‌های استراتژیک و هواپیماهای ترابری نیز یکی دیگر از اهداف مهم تحریم‌های جدید آمریکاست.یکی دیگر از اهداف تحریم‌های جدید طلا است که پس از انرژی بزرگترین صادرات روسیه است.با شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین کشورهای غربی بخش قابل توجهی از پشتوانه ارز خارجی روسیه در بانک‌های غربی را مسدود کردند، بنابراین طلا برای بانک مرکزی روسیه دارایی بسیار مهمی است. حدود ده درصد از طلایی که سالانه در جهان استخراج و وارد بازار می‌شود محصول روسیه است.
وزارت خارجه آمریکا نیز ۴۵ موسسه و نهاد و ۲۹ فرد حقیقی از جمله واحدهای ارتش و اداره امنیت فدرال روسیه را تحریم کرد.علاوه بر این، بیش از ۵۰۰ فرمانده نظامی و تعدادی از مقامات حکومتی روسیه نیز از دریافت روادید سفر به آمریکا محروم می‌شوند.




 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها