به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۳۴۴۴۲۵

تایید اولین واکسن بومی کرونا در کره جنوبی

تایید اولین واکسن بومی کرونا در کره جنوبی
گروه علمی: کره جنوبی اولین واکسن کووید-۱۹ تولید داخلی خود را تایید کرد.به گزارش ایسنا، مقامات بهداشت و درمان کره جنوبی امروز (چهارشنبه) از تایید اولین واکسن کووید-۱۹ ساخت این کشور برای افراد ۱۸ سال و بالاتر خبر دادند.
 
در بررسیهای آزمایشگاهی روی ۴۰۰۰ شرکت کننده در کره جنوبی و پنج کشور دیگر، دو دُز از واکسن SKYCovione مورد آزمایش قرار گرفت که به نظر از واکسن آسترازنکا در مصون سازی بدن در برابر بیماری موثرتر عمل می کند.
در حال حاضر مشخص نیست چگونه این واکسن جدید توزیع شده یا نقش آن در فاز بعدی همه گیری به چه میزان است. هرچند این واکسن به گونه ای طراحی شده که برای نسخه اصلی کروناویروس مناسب است و سویه مسری اُمیکرون را مورد هدف قرار نمی دهد.

برنامه واکسیناسیون کره جنوبی بیشتر به واکسنهای mRNA فایزر و مدرنا وابسته بوده است. اما مقامات این کشور بر این باورند واکسن‌های پروتئینی مانند SKYCovione که مشابه واکسن‌هایی است که سال‌ها برای مقابله با آنفلوآنزا و هپاتیت B استفاده می‌شده، می تواند برای افرادی که در تزریق واکسن‌های ساخته شده با فناوری‌های جدیدتر تردید دارند، جذاب باشد.
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها