به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۴۴۴۳۷

جنون کاربران به دلیل ناپدید شدن خواننده زن

جنون کاربران به دلیل ناپدید شدن خواننده زن
گروه فرهنگی: کاربران مصری در رسانه‌های اجتماعی به دلیل «ناپدید شدن» «آمال ماهر» خواننده زن آن کشور در جنون و پریشانی به سر می‌برند. فعالان حقوق بشر و اتحادیه موسیقی‌دانان مصر به درخواست‌های آنلاین برای کسب اطمینان خاطر و اثبات اینکه «آمال ماهر» خواننده مصری سالم است و به دنبال ترس از ناپدید شدن‌اش پیوسته اند.
 
این اقدامات به دنبال پست فیس بوکی در ژوئن گذشته صورت گرفت که در آن «ماهر» گفت که «به دلیل شرایط خود و برخلاف میل ام» از عرصه موسیقی کناره گیری می‌کند.سپس به دنبال یک دوره طولانی سکوت هفته گذشته پستی در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که او را در ساحل نشان می‌داد و در آن نوشته شده بود: «حال تابستانی، دلم برای همه‌تان تنگ شده است».
 
«هانی شاکر» رئیس سندیکای موسیقیدانان مصر اعلام کرد که آن سندیکا چندین بار تلاش کرده با ماهر تماس بگیرد اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است. او خاطرنشان کرد: «سندیکا با خانواده این هنرمند نیز تماس گرفته است».
شاکر طی مصاحبه‌ای گفت که خانواده «ماهر» تایید کردند که حال او خوب است و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در مورد ناپدید شدن او صحت ندارد. با این وجود، کاربران شبکه‌های اجتماعی متقاعد نشدند و همچنان از هشتگ‌هایی با مضمون «آمال ماهر را نجات دهید»، «آمال ماهر در خطر است» و «آمال ماهر کجاست» استفاده کردند.

پست فیس بوک ماهر در ساحل بیش از ۴۰۰۰۰ نظر دریافت کرده است که بیش‌تر از جانب کاربرانی است که از این پست اطمینان ندارند.بسیاری در توئیتر برای کسب آگاهی در مورد ناپدید شدن ادعایی ماهر نظر داده‌اند و از آن هنرمند خواسته‌اند که یک پخش زنده داشته باشد تا به مخاطبان‌اش درباره سلامت و امنیت خود اطمینان دهد. در میان کسانی که خواستار جزئیاتی در مورد محل نگهداری و شرایط ماهر بوده‌اند می‌توان به «نهاد ابوالقمسان» رئیس مرکز مصری «برای حقوق زنان» اشاره کرد.

قمسان می‌گوید: «سوالات باید از پلیس مصر و دادستان عمومی پرسیده شود». او گفت که برای کمک به ماهر باید اقدامات بیشتری انجام شود.در ژوئن ۲۰۲۱ میلادی، این خواننده زن مصری پستی را در حساب کاربری خود در فیس بوک منتشر کرد که در آن از جدایی‌اش از عرصه موسیقی خبر داد و نوشت: «مخاطبان عزیزم که سال‌ها از من حمایت کردند و همراه همیشگی من بودند به دلیل شرایط شخصی و برخلاف میل‌ام خروج کامل خود را از جامعه هنری و فعالیت‌های هنری اعلام می‌کنم».سپس در فوریه سال جاری، ماهر در اعلامیه‌ای مبنی بر بازگشت به عرصه موسیقی خطاب به هواداران‌اش در توئیتی نوشت: «قول می‌دهم نزدیک شما و در میان شما باشم زیرا اینجا جای من است».
مرجع : فرارو
برچسب ها: آمال ماهر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها