به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۳۴۴۴۵۲

روی کار آمدن ربات برقکار به جای نیروی انسانی

روی کار آمدن ربات برقکار به جای نیروی انسانی
گروه علمی:به گفته کارشناسان: ربات برقکار چینی برای اولین بار توانست بر روی خطوط برقی هوایی کار خود را به پایان برساند.یک ربات برقکار اولین روزی کاری خود را بر روی خطوط برقی هوایی به پایان رساند. این ربات توسط شرکت دولتی گرید چین (State Grid Wuhan) و موسسه برق دولتی گرید هوبی (State Grid Hubei Electric Power Institute) ساخته شده است.

ربات برقکار چینی برای اولین بار کار خود را در منطقه Qingshan در ووهان چین، استان هوبی به سرانجام رساند. این اولین باری است که از یک ربات چینی برای انجام کار‌های الکتریکی در یک خط هوایی ۱۰ کیلوولتی استفاده می‌شود.

از قابلیت‌های این ربات برقکار می‌توان به انجام کار‌های دستی تعمیر و نگهداری سیم برق، شناسایی مشکل، موقعیت یابی محل تعمیر اشاره کرد. همچنین این ربات از فناوری برش لیزری برای جدا کردن روکش‌های عایق روی سیم‌ها، اتصال سیم‌ها به یکدیگر، بستن سرب استفاده می‌کند.وو شین، تکنسین برق از شرکت تامین برق State Grid Wuhan می‌گوید: این ربات برقکار می‌تواند در یک محیط پیچیده که کارگران انسانی در معرض خطر شوک الکتریکی قرار می‌گیرند، کار  و احتمال مرگ نیروی انسانی را کاهش دهد.
برچسب ها: ربات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها