به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۴۴۴۷۱

«سالاد روسی» در منوی رستوران ناتو

«سالاد روسی» در منوی رستوران ناتو
گروه بین الملل: نشست رسمی سران ۳۰ کشور عضو ناتو در حالی  در مادرید آغاز شد که انتظار می‌رود موضوع تجاوز روسیه به اوکراین در کانون گفتگوهای سران این کشورها باشد.
در حالیکه «تهدید روسیه» بر امنیت بین‌الملل موضوع گفتگوی مسئولین و دیپلمات‌ها و خبرنگاران حتی حین صرف نهار و شام شده است، «فهرست» غذاهای رستوران محل اجلاس برخی را شگفت‌زده کرد. قراردادن «سالاد روسی» در صدر منوی پیش‌غذاها در حالیکه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و تلاش برای منزوی کردن کرملین و «حذف» نام روسیه همچنان در «فهرست» اولویت‌های ناتو است، در نوع خود قابل توجه بود.این سالاد معروف پرکالری (شبیه سالاد اولویه) که سیب‌زمینی، نخودفرنگی، هویچ و سس مایونز محتویات آن را تشکیل می‌دهند در منوی این رستوران ۸ یورو قیمت دارد. کلیه ظرف‌های این سالاد که نامش پیش‌ترهم برای دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا سئوال‌برانگیز شده بود طبق گزارش‌ها  در همان ساعات اولیه فروخته شد.
البته «ظرافت دیپیلماتیک» بیشتری در کاخ سانتا کروز مادرید در پذیرایی از وزرای دفاع و خارجه و مهمانان عالیرتبه در نظر گرفته شد. در ضیافت شامی که پادشاه اسپانیا به مناسبت میزبانی کشورش از این نشست مهم برپا کرد خوزه آندرس، سرآشپر معروف اسپانیایی در این مراسم ،«گالا» به «تاپاس» سنتی کوفته گوجه‌فرنگی هم اضافه کرد و اسم آن را گذاشت «سالاد اوکراینی»؛ دقیقا همان ابداعی که در رستوران‌های زنجیره‌ای خود هم اعمال کرده است.

 
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها