به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۴۴۴۷۷

یادگیری مکانیک خودرو؛ با شرکت در در دوره‌های آموزشگاهی فنی و حرفه ای

گروه کسب و کار: در دنیای امروز رسیدن به شغل ایده آل و مورد علاقه به واسطه یادگیری مکانیک خودرو و سایر مشاغل فنی دیگر مانند گذشته سخت نیست.
یادگیری مکانیک خودرو با ثبت نام در آموزشگاه
یادگیری مکانیک خودرو با ثبت نام در آموزشگاه
با وجود آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کسانی که به شغل‌های حوزه فنی علاقه مند هستند و در سنین پایین‌تر در زمان انتخاب رشته نتوانسته‌اند به این مسیر وارد شوند، می‌توانند به راحتی این مهارت را به صورت تخصصی بیاموزند.
آموزش مکانیک خودرو یکی از دوره‌هایی است که در برخی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در بالاترین سطح آموزشی برگزار می‌شود.
در این مطلب قصد داریم با جزئیات دوره مکانیک خودرو آشنا شویم و مراحل یادگیری آن را مورد بررسی قرار دهیم.
اگر قصد دارید در کمترین زمان و با کمترین هزینه این شغل را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید، با ما همراه باشید تا با انتخاب بهترین مسیر یادگیری صفر تا صد مکانیکی به درآمد قابل توجهی برسید.

مسیر آموزشی در دوره یادگیری مکانیکی خودرو چگونه است؟
یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن کسانی که قصد یاد گرفتن این مهارت را دارند به خود مشغول کند، شرح مسیر آموزش و فرایند کلاس‌های دوره است؛ که می‌توان آن را در سه مرحله زیر خلاصه کرد:
•    کلاس‌های تئوی مکانیکی
•    کلاس‌های عملی مکانیکی
•    آزمون برای دریافت مدرک بین المللی مکانیک خودرو فنی و حرفه ای

لازم است بدانید که شما داوطلبین یادگیری مکانیکی با ثبت نام در یک آموزشگاه معتبر شروع به یادگیری اصول و قواعد به صورت تئوری خواهید کرد.
بعد از این مرحله، نوبت به پیاده سازی موضوعات تئوری و انجام آن‌ها به صورت عملی می‌رسد. شرکت کنندگان در دوره یادگیری مکانیکی خودرو، بعد از طی کردن کلاس‌های مقدماتی، وارد کارگاه عملی شده و در آنجا مباحث آموزش داده شده را روی موتور و سایر اجزای خوردو، به صورت آزمون و خطا انجام می‌دهند.
در مرحله آخر، کارآموزان در محیطی کاملا شبیه به محیط کار تعمیرگاهی وارد شده و در این قسمت از دوره به کمک اساتید و با راهنمایی آن‌ها به عیب یابی و تعمیر خودرو می‌پردازند تا بتوانند به صورت تخصصی و حرفه‌ای در بازار کار  ظاهر شوند و فعالیت داشته باشند.

آیا بعد از شرکت در دوره یادگیری مکانیک خودرو می‌توانید وارد بازار کار شوید؟
در نظر داشته باشید که یکی از تفاوت‌های مهم این دوره با سایر روش‌های یادگیری در این است که شرکت کنندگان می‌توانند بعد از اتمام کلاس‌ها، بلافاصله وارد بازار کار شوند.
کارآموزان طی این دوره بعد از آموزش موضوعات به صورت تئوری، وارد فضای تعمیرگاهی می‌شوند و در آنجا آموخته‌های خود را به چالش می‌کشند.
همچنین به دلیل اینکه در طول طی کردن این مسیر اساتید با تجربه و ماهر در کنار  کارآموزان هستند و نظارت مستقیم روی عملکرد آن‌ها دارند، درصورتی که دانشجویان بخشی از کلاس را به اشتباه متوجه شده باشند یا در آن دچار مشکل باشند، اساتید در نهایت صبر تا یادگیری نهایی در کنارشان خواهند بود.
بنابراین بعد از اتمام دوره مکانیک خودرو، شما عزیزان می‌توانید با تجاربی که طی کلاس‌ها به دست آورده‌اید، به راحتی و با اعتماد به نفس وارد بازار کار شوید.

هنرجویان در حال یادگیری مکانیکی در آموزشگاه دارالفنون

در دوره مکانیک خودرو چه سرفصل‌هایی مطرح می‌شود؟
بهتر است بدانید که جهت پوشش دهی کامل تمامی موضوعاتی که یک متخصص مکانیکی باید به آن‌ها اشراف داشته باشد، دوره مکانیک خودرو به دو دوره مجزا تقسیم بندی می‌شود:
•    دوره یادگیری مکانیک خودرو درجه 2
•    دوره آموزش مکانیک خودرو درجه 1

برخی از سرفصل‌هایی که طی این دوره‌ها آموزش داده می‌شود، شامل موارد زیر هستند:
•    تعمیرات انواع ماشین: ساینا، پراید، کوئیک، تیبا و...
•    آموزش باز و بسته کردن سوپاپ، یاتاقان‌ها، سرسیلندر و...
•    عیب یابی و تعمیر خودروهای تولید داخل کشور
•    تعمیر گیربکس؛ یکی از سرفصل‌های دوره یادگیری مکانیک خودرو
•    عیب یابی و رفع مشکل در سیستم خنک کاری خودرو
•     آشنایی با عملکرد سنسورها
•    شناخت ترمز خودرو و چگونگی کارکرد آن
•    چگونگی تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو
•    تعمیر موتور خودروهای مختلف
•    آشنایی با ابزار و نحوه استفاده از آن‌ها

در طول هر کدام از این دوره‌ها شرکت کنندگان مطالب جدید و پیشرفته‌تری را یاد می‌گیرند. در نظر داشته باشید که دوره مکانیک درجه 2 پیش نیازی برای دوره یادگیری مکانیکی درجه 1 است و شرکت کنندگان باید در صورت تمایل به ورود به این حیطه شغلی ابتدا دوره مکانیکی درجه دو را بگذرانند.
آشنایی با فرصت‌های شغلی برای علاقمندان به یادگیری مکانیک خودرو
یکی از سوالاتی که برای افرادی که تمایل به شرکت در این دوره را دارند مطرح می‌شود، آشنایی و شناخت فرصت‌های شغلی‌ای است که در مسیر آن‌ها قرار دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل افزایش روزافزون تولید خودرو در داخل و خارج کشور، و همچنین افزایش تعداد خریداران خودرو، بازار کار در این حرفه همچنان داغ است.
برخی از فرصت‌های شغلی که شرکت کنندگان بعد از یادگیری مکانیکی می‌توانند برای حضور و فعالیت در آن‌ها اقدام کنند، عبارت اند از:
•    حضور در نمایندگی‌های خودروسازی خارجی و داخلی
•    فعالیت در مراکز معاینه فنی خودرو
•    اقدام به گرفتن جواز کسب و فعالیت به عنوان مکانیک خودرو و راه اندازی تعمیرگاه
•    کار کردن به عنوان مکانیک سیار
علاوه بر موارد بالا، شغل‌های دیگری هم هستند که شما عزیزان می‌توانید بسته به شرایط و علایق خود آن‌‌ها را انتخاب کرده و مشغول به کار شوید.

مزایای مدرک دوره مکانیک خودرو
یادگیری مکانیک خودرو با شرکت در دوره آموزشی، علاوه بر اینکه باعث می‌شود به صورت کاملا تخصصی و متمرکز تنها روی این موضوع آموزش ببینید، سبب دریافت مدرک معتبر نیز خواهد شد. شما عزیزان بعد از گذراندن دوره و اتمام کلاس‌ها، در آزمون سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنید.
بعد از قبولی در آزمون، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت خواهید کرد که قابلیت ترجمه دارد. همچنین لازم است بدانید که این مدرک دارای اعتبا بین المللی نیز هست. از آنجایی که مدرک دوره مکانیکی خودرو، مورد تایید سازمان جهانی کار می‌باشد، افرادی که قصد مهاجرت دارند، می‌توانند به راحتی با در دست داشتن این گواهینامه برای مهاجرت به کشور مورد علاقه‌شان اقدام کنند.

آموزش مکانیک خودرو در تعمیرگاه مجتمع فنی حرفه ای دارالفنون

چرا انتخاب دقت در آموزشگاه فنی حرفه ای مکانیکی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است؟
اگر شما هم قصد یادگیری مکانیکی را دارید، در نظر داشته باشید که باید بیش از هر چیزی در انتخاب آموزشگاه معتبر دقت لازم را به کار ببرید. یک مرکز آموزشی معتبر، برای جلب رضایت دانشجویان خود قطعا کیفیت برگزاری کلاس‌ها را بعد از هر دوره ارتقا می‌دهد.
همچنین به دلیل اینکه این آموزشگاه‌ها به سطح کیفی کلاس‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند، برای تدریس تئوری و عملی از اساتیدی استفاده می‌کنند که تخصص و تجربه مورد نیاز را در اختیار داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت که انتخاب یک آموزشگاه معتبر، تاثیر مستقیمی روی کیفیت آموزش دانشجویان دارد. در نتیجه بهتر است برای شرکت در دوره مکانیک خودرو به یک آموزشگاه معتبر مراجعه کنید.
به استناد مطالب موجود در یکی از مشهورترین مراکز آموزش در تهران مهمترین فاکتورهایی که باید در انتخاب یک آموزشگاه مکانیک خودرو فنی و حرفه ای در نظر گرفته شوند شامل موارد زیر هستند:
•    مدت زمانی که لازم است برای یادگیری مکانیک خودرو صرف کنید.
•    حداقل مدرک تحصیلی که توسط آموزشگاه از شما درخواست می‌شود.
•    اعتبار مدرکی که پس از پایان دوره به شما تعلق می‌گیرد.
به این ترتیب می‌توانید بهترین تصمیم ممکن را برای یادگیری مناسب اتخاذ کنید.

یادگیری مکانیک خودرو در آموزشگاه دارالفنون به صورت اقساطی
اگر به دنبال یک مرکز آموزشی معتبر جهت گذراندن دوره‌های مکانیک خودرو هستید، بهتر است بدانید که آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دارالفنون یکی از بهترین مراکز آموزشی است که دوره‌های مرتبط با یادگیری مکانیکی را برگزار می‌کند.
از آنجایی که دغدغه اصلی این مجموعه تسهیل مراحل یادگیری برای دانشجویان است، در همین راستا برای افرادی که تمایل به یاد گرفتن این مهارت را دارند اما قادر نیستند به صورت یکجا هزینه شهریه دوره را پرداخت کنند، امکان پرداخت به صورت اقساطی را در نظر گرفته است. برخی دیگر از مزایای شرکت در دوره مکانیک این آموزشگاه شامل موارد زیر می‌شود:
•    در اختیار گذاشتن خوابگاه دانشجویی
•    دسترسی آسان با وسایل نقلیه عمومی
•    بهره مندی از اساتید ماهر و متخصص
•    مجهز بودن به ابزار و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز
•    ارائه مدرک بین المللی با قابلیت ترجمه رسمی
شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل یادگیری مکانیک خودرو و اطلاع از شرایط ثبت نام در دوره مکانیکی آموزشگاه درالفنون، به وب سایت مجموعه به آدرس https://darr.ir مراجعه نمایید و یا با شماره تماس 02155965666 تماس بگیرید.

با شرکت در کلاس‌های آموزش دوره یادگیری مکانیک خودرو وارد بازار کار شوید!
داشتن مهارت در کنار تجربه عملی و تسلط بر مباحث مرتبط با مهارت‌های نرم مانند نحوه برخورد با مشتری، مواردی هستند که می‌توانند شما را برای ورود به بازار کار تعمیرات خودرو آماده کنند.
شرکت در کلاس تئوری و عملی آموزشی در یک آموزشگاه فنی و حرفه ای به روز با تجهیزات مناسب به صورت کار در محیط تعمیرگاهی (محیط واقعی کار) با بهترین امکانات و استفاده از خودروی زنده و استفاده از موتور خودروهای روز همچون TU5 ، EF7 ، L90  ، پراید ، تیبا ،پژو  206 ، پژو 405، پژو پارس، سمند و گیر بکس‌های اتوماتیک و همچنین خودروهای خارجی، می‌تواند شما را برای ورود به بازار کار و کسب درآمد عالی آماده کند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها