به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۴۴۵۱۰

دلار در اوج؛ طلا در قعر

دلار در اوج؛ طلا در قعر
گروه اقتصادی: قیمت طلا امروز پنج‌شنبه کاهش یافت و بدترین شرایط سه ماهه خود در پنج ماه اخیر را تجربه کرد زیرا تقویت دلار و نطق تندروانه بانک‌های مرکزی جذابیت دارایی‌های بدون بازده را از بین برد.
بهای هر اونس طلا  با ۷.۴۰ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.
روسای ارشد بانک‌های مرکزی جهان هنگام گردهمایی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی اروپا در پرتغال گفتند که کاهش تورم بالا در سراسر جهان ناراحت‌کننده خواهد بود و حتی می‌تواند رشد را کاهش دهد اما باید به سرعت انجام شود تا از رشد سریع قیمت‌ها جلوگیری شود.
ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد ActivTrades گفت: به طور معمول، طلا در زمان تورم بالا به خوبی عمل می‌کند اما سرمایه‌گذاران نگران این هستند که سرمایه خود را در جایی متوقف کنند که هیچ بازدهی نداشته باشد. با کاهش جذابیت طلا، شاخص دلار نزدیک به اوج دو دهه اخیر خود در نوسان بود و می‌تواند بهترین سه ماهه خود را در بیش از پنج سال گذشته ثبت کند و طلای قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر کند.
داده‌های تورم منطقه یورو قرار است روز جمعه منتشر شود، و جالب است که ببینیم اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، بانک مرکزی اروپا در موضع خود تجدید نظر خواهد کرد یا خیر.
بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا که قرار است برای سومین ماه متوالی کاهش یابد، در این سه ماهه حدود ۶ درصد کاهش یافته است که بدترین قیمت از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۹ درصد کاهش به ۹۰۹ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۷۶ دلار و ۵۶ سنت رسید و نقره با تغییر اندکی در ۲۰.۶۲ دلار بود.
 
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها