به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۳۴۴۵۱۱

قیمت خانه در هر منطقه تهران

قیمت خانه در هر منطقه تهران
گروه اقتصادی: با توجه به اینکه تازه‌ترین آمار حاکی از رسیدن قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۰ میلیون تومان در خرداد ماه امسال است، در این ماه قیمت خانه در تمام ۲۲ منطقه تهران با افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مواجه شده‌ است.
 آخرین آمارها از متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در تهران طی خرداد ماه امسال حاکی از آن است که قیمت خانه در تهران با تداوم روند افزایشی به ۴۰ میلیون تومان نزدیک شده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۴ و ۳۲.۸ درصد افزایش یافته است.
همچنین، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۱۳.۹ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۳۲.۳ درصد زیاد شده که در این بین، بررسی جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در منطقه ١ و کمترین آن با ۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است. 
علاوه براین، در خرداد ماه امسال در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۶۲۰ و ۲۸۱ فقره خانه معامله شده که نسبت به ماه قبل با افزایش قابل توجه مواجه شده است. 
از سوی دیگر، بررسی گزارش بانک مرکزی از نظر تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری بیانگر این است که ۲۲ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند.
بنابراین، قیمت خانه در هیچ یک از مناطق تهران در مقایسه با ماه قبل کاهش نیافته است. 
از سوی دیگر، تعداد معاملات مسکن در خرداد ماه سال جاری نسبت به اردیبهشت ماه  در ۲۱ منطقه تهران افزایش قابل توجه داشته است.
فقط تعداد معامله مسکن در منطقه ۱۹ با کاهش مواجه شده که کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۶۴ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب  ۱۹۹۶، ۱۳۳۸، ۱۲۴۹ و ۱۱۲۶ معامله مسکن داشته‌اند.
برچسب ها: معاملات مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها