کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رد پای کره شمالی در سرقت رمزارز

9 تير 1401 ساعت 17:40


گروه بین الملل: هکرهای کره شمالی احتمالا در حمله هفته گذشته که در جریان آن حداکثر ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز از یک شرکت آمریکایی به سرقت رفت، دست داشته‌اند.
 دارایی‌های رمزارز ۲۳ ژوئن از Horizon Bridge که توسط بلاک چین هارمونی اداره می‌شود و امکان انتقال دارایی‌های رمزارز به بلاکچینهای دیگر را فراهم می‌کند، به سرقت رفت. این سومین هک یک پل بلاک چین مهم در سال میلادی جاری است. هکرها در فوریه، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از پل بلاک چین وارمهول به سرقت بردند. پل بلاک چین رونین در اواخر مارس حدود ۶۲۰ میلیون دلار را در یک حمله هک از دست داد.طبق یافته‌های شرکتهای تحقیقات دیجیتالی، از آن زمان فعالیت هکرها نشان می‌دهد این سرقت، ممکن است به کره شمالی ارتباط داشته باشند. ناظران تحریمهای سازمان ملل متحد می‌گویند پیونگ یانگ از پولهای مسروقه برای تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای استفاده می‌کند.نیک کارسن، تحلیلگر سابق اف بی آی که درباره سرقتهای رمزارز کره شمالی برای شرکت آمریکایی TRM Labs تحقیق می‌کند، اظهار کرد: بر اساس الگوی مبادلات، به نظر می‌رسد این هک، کار کره شمالی باشد. شرکت الیپتیک هم در گزارشی اعلام کرد شواهد قوی وجود دارد که گروه لازاروس کره شمالی، مسئول این دزدی هستند.
شرکت تحقیقاتی Chainalysis اعلام کرد اگر این یافته‌ها تایید شود، هشتمین سرقت سایبری امسال خواهد بود که با اطمینان، به کره شمالی نسبت داده می‌شود و این سرقت‌ها به یک میلیارد دلار بالغ می‌شود که معادل ۶۰ درصد از پول‌های به سرقت رفته در سال ۲۰۲۲ است.بر اساس گزارش رویترز، افت اخیر ارزش رمزارزها، بهره بردن از دارایی‌های مسروقه را برای کره شمالی دشوارتر می‌کند و به گفته مقامات کره جنوبی، یک منبع مهم تامین مالی را برای این کشور به خطر می‌اندازد.



 


کد مطلب: 344515

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344515/رد-پای-کره-شمالی-سرقت-رمزارز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir