کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میزان ابتلا سالانه به فلج عصب

9 تير 1401 ساعت 17:43


گروه علم وفناوری: استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده میزان ابتلا سالانه به فلج عصب صورت از هر یک میلیون نفر، حدود هزار نفر است و به طور تخمینی ۸۰ هزار نفر سالانه به طور متوسط در کشور مبتلا به این بیماری می‌شوند.
علی محمد اصغری  افزود: این بیماری علل مختلفی دارد و هنوز نقش قطعی بروز بعضی از انواع آن مشخص نشده است ولی بر اساس بررسی‌های انجام شده در کشورهای مختلف بیش از ۵۰ درصد این بیماری از نوع فوقانی صورت است. در ایران تفاوت استانی در میزان شیوع این بیماری وجود ندارد و برگزاری سمپوزیوم ۲ روزه فلج عصب صورت در کمک به درمان بهتر بیماران بسیار حائز اهمیت بوده است.این متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: جایگاه درمان فلج عصب صورت در ایران تقریباً همگام با علم روز و مشابه و برابر با سایر کشورها است.وی با یادآوری اینکه برگزاری این سمپوزیوم در انجام کار تیمی جهت تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به فلج عصب صورت بسیار حائز اهمیت است، گفت: کنگره بین‌المللی مربوط به فلج عصب صورت هر چهار سال یک بار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته جدیدترین دستاوردهای علمی در درمان این بیماری ارایه و همفکری برای تشخیص و درمان بهتر فلج عصب صورت انجام می‌گیرد.
براساس اعلام موسسه جهانی اختلالات عصبی و سکته مغزی، شایع ترین فلج عصب، فلج صورت است. این بیماری موجب التهاب عصب صورت می شود که باعث افتادن عضلات در یک طرف چهره می شود و  اکثر افراد مبتلا به این بیماری به طور کامل در حدود ۶ ماه بهبود می یابند.


 


کد مطلب: 344516

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344516/میزان-ابتلا-سالانه-فلج-عصب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir