به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۳۴۴۵۱۷

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از یك جزیره

عقب‌نشینی نیروهای روسیه از یك جزیره
گروه بین الملل: روسیه از عقب‌نشینی از جزیره مهم استراتژیک مار خبر داده و می‌گوید، به نشانه "حسن نیت" راه را بر صادرات غلات اوکراین باز کرده، اما اوکراین می‌گوید، به این جزیره حمله کرده است.
روسیه که اواخر فوریه جزیره مار اوکراین را تصرف کرده بود اینک از خروج از این جزیره خبر داده است. وزارت دفاع روسیه در مسکو این اقدام را در نشانی از "حسن نیت" این کشور در جنگ علیه اوکراین خواند.ایگور کوناشنکف، سخنگوی این وزارت‌خانه اعلام کرد: «روسیه می‌خواهد با این کار نشان دهد که مانع صادرات غلات و محصولات کشاورزی اوکراین نخواهد شد.»
پیش از این اوکراین از حمله به این جزیره خبر داده و گفته بود که سامانه دفاع هوایی کوتاه‌برد نوع "پانتسیر اس۱" را منهدم کرده است.
"فرماندهی جنوب" اوکراین در فیس‌بوک از عاری شدن جزیره از سربازان روسی خبر داده و آندری یرماک، رئيس دفتر ریاست جمهوری این کشور نیز در توییتی نوشت: «نیروهای مسلح ما کاری بزرگ انجام داده‌اند.»جزیره مار، واقع در جنوب شهر بندری اودسا به لحاظ استراتژیک از اهمیت برخوردار است. این جزیره در دومین روز جنگ اوکراین در اواخر فوریه به تصرف روسیه درآمد. از آن پس نیروهای اوکراینی بارها با پهپاد، هواپیما و موشک به نیروهای روسی در این جزیره حمله کرده‌اند.روسیه متهم است که با مسدود کردن بنادر اوکراین جلوی صادرات غلات این کشور را گرفته و برخی نقاط جهان را با خطر افزایش گرسنگی مواجه کرده است.
در این بین اوکراین از نبرد شدید بر سر شهر مهم استراتژیک لیسیچانسک در شرق اوکراین خبر داده است. ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین گزارش داده که روسیه تلاش دارد با پشتیبانی توپخانه این شهر را محاصره کند. مطابق این گزارش، درگیری‌ها بر تصرف پالایشگاه نفت این شهر متمرکز شده است.رودین میروشنیک، نماینده جدایی‌طلبان لوهانسک در مسکو در پیام‌رسان تلگرام نوشت، منطقه اطراف این پالایشگاه به کنترل واحدهای خودی درآمده است. ارتش اوکراین روسیه را متهم کرده که حتی زیرساخت‌های غیرنظامی را نیز هدف قرار می‌دهد.ارتش روسیه در تلاش است تا جاده‌ مهمی میان لیسیچانسک و شهر غربی باخموت را تحت کنترل خود درآورد. اوکراین از حملاتی در شمال شرقی باخموت خبر داده و می‌گوید، نظامیانش توانسته‌اند حملات محور جنوب را دفع کرده و "لطمات سنگینی" را به نیروهای روسی وارد بیاورند.
به گفته ارتش اوکراین، نبرد در لوهانسک در شرق نیز ادامه دارد و در حومه شهر خارکیف در شمال شرقی نیز روسیه در حال دفاع از مواضعی است که پیش از این اشغال کرده است.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها