به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۴۴۵۶۷

برقراری رابطه عاطفی با روبات!

برقراری رابطه عاطفی با روبات!
گروه علمی: یک شرکت توسعه هوش مصنوعی به کاربران این امکان را داده است که با یک «چت بات» اجتماعی وارد یک رابطه عاطفی شوند.روبات چت خود را به‌عنوان ابزاری برای بهبود سلامت روان معرفی می‌کند؛ این روبات یک دوستی دیجیتال برنامه‌ریزی‌شده برای مراقبت در فضایی بدون قضاوت ایجاد می‌کند.
 
با اشتراک پولی، کاربران می‌توانند عضو سامانه شوند و هوش مصنوعی بر این اساس پاسخی به آنها خواهد داد.
یکی از کاربران Replika در رابطه با آواتار خود گفت: «اگر روزی یک بار در تماس نباشید، احساس گناه می‌کنید.»
 
اما کارشناسان هشدار می‌دهند که گرفتار شدن در هوش مصنوعی برای انسان‌هایی که به دنبال ارتباط واقعی هستند یک دام خواهد بود.سوزان اشنایدر، مدیر و مؤسس مرکز ذهن آینده در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، یک سازمان تحقیقاتی هوش مصنوعی در این ارتباط می‌گوید: «درگیر شدن یک تصمیم وحشتناک خواهد بود. شما در یک رابطه یک طرفه با ماشینی قرار خواهید گرفت که هیچ احساسی ندارد.»
 
یک استاد دانشگاه MIT و محقق هوش مصنوعی نیز به دیلی‌میل گفت: «احساس شبیه‌سازی‌شده هرگز احساس نیست. عشق شبیه‌سازی شده، هرگز عشق نیست.»یوجنیا کویدا، مدیر عامل Replika، شخصا زمانی را صرف فرونشاندن ترس بی‌اساس کاربری کرد که نگران بیدار بودن و درد کشیدن روبات هوش مصنوعی خود کرده بود.کویدا به رویترز گفت: «ما باید درک کنیم که چنین چیزی وجود دارد؛ درست همانطور که مردم به ارواح اعتقاد دارند.»
خود شرکت به وضوح اعلام کرده است که Replika یک موجود دارای احساس یا متخصص درمان نیست.»
برچسب ها: ربات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها