به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۴۴۵۸۲

بازی تیم ملی ایران – اروگوئه قطعی شد

بازی تیم ملی ایران – اروگوئه قطعی شد
گروه ورزشی: بازی ایران با اروگوئه می‌تواند یک دیدار تدارکاتی مناسب برای تیم ملی محسوب شود. تیم ملی ایران برخلاف فیفادی خرداد، آماده‌سازی برای فیفادی پیش رو که قرار است از ۱۹ تا ۲۷ سپتامبر برگزار شود را زود استارت زده است. بعد از صحبت‌های میرشاد ماجدی و وعده او برای انجام چندین بازی تدارکاتی خوب، به نظر می‌رسد در اولین گام، تیم ملی قرار است در شهریور ماه به مصاف اروگوئه برود.

ایران و اروگوئه پیش از این قرار بود روز ۲۲ خرداد در مونته‌ویدیو اروگوئه با هم بازی کنند، ولی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به دلیل بعد مسافت، این بازی را برای ملی‌پوشان ایران بی‌فایده و خسته‌کننده توصیف کرده بود. تیم ملی در عوض تمامی فرصت‌های ممکن برای انجام بازی تدارکاتی در خرداد را از دست داد تا اینکه بالاخره یک دیدار دوستانه با الجزایر در قطر، نهایی کرد. انجام آن بازی هم با حرف و حدیث‌های زیاد همراه شد، چون الجزایر نه با ترکیب اصلی بلکه تقریبا با تیم دومش مقابل ایران قرار گرفت.

شکست دو بر یک در آن بازی تدارکاتی، علاوه بر فشار روانی بر بازیکنان تیم ملی، شک و تردید نسبت به توانایی سرمربی تیم ملی ایران را هم افزایش داد و شایعه برکناری احتمالی دراگان به گوش رسید. با وجود این، فدراسیون فوتبال ضمن تکذیب تغییر روی نیمکت تیم ملی، خبر داده دراگان هدایت ایران در جام ملت‌ها را علاوه بر جام جهانی به عهده خواهد داشت.

دراگان هم در این راستا شایعه ترس و هراس از بازی با تیم‌های بزرگ را رد کرده و حالا به نظر می‌رسد قطعی شدن بازی با اروگوئه، اولین گام از تدارکات جدی تیم ملی برای جام جهانی قطر است. آنطور که امروز یکی از خبرنگاران اروگوئه‌ای خبر داده، این بازی قرار است در وین، به میزبانی اتریش و در روز اول شهریور برگزار شود.
پیش از این اخباری از فدراسیون فوتبال به بیرون درز کرده بود که خبر می‌داد تیم ملی در آخرین اردوی آماده‌سازی ممکن برای جام جهانی ممکن است به اتریش سفر کند. اروگوئه علاوه بر ایران قرار است در اتریش یک بازی تدارکاتی دیگر داشته باشد. درباره رقبای بعدی و احتمالی ایران در اردوی پیش‌رو هنوز خبری منتشر نشده، ولی پیش‌تر یک رسانه روسی از فیکس شدن بازی با ایران در این بازه زمانی خبر داده بود. البته همان رسانه هم عنوان نکرده بود بازی تدارکاتی روسیه با ایران قرار است کجا برگزار شود. ضمن اینکه، فدراسیون فوتبال ایران هم شایعه بازی تدارکاتی با روسیه را رد و آن را تکذیب کرده است.

بازی تیم ملی ایران با اروگوئه در حالی از سوی خبرنگاران کشور مقصد تایید شده که هنوز طرف ایرانی، واکنش خاصی به آن نشان نداده است. اروگوئه که در جام جهانی قطر با تیم‌های غنا، کره جنوبی و پرتغال همگروه شده، ایران را چندان بی دلیل انتخاب نکرده و رقابت با شاگردان اسکوچیچ را شبیه‌ساز بازی با کره‌جنوبی خواهد کرد. این تیم که در رده‌بندی فیفا از ایران بالاتر است، ستاره‌های نامی همچون لوئیس سوارس، فده والورده، کاوانی، بنتانکور، وسینو، آرائوخو، خوزه ماریا خیمنز، گودین، موسلرا و ... در ترکیب خواهد داشت که بدون شک، رقیب سرسختی برای ایران خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها