به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۴۴۶۰۸

جراحی پرسپولیس با ابزار قبلی

جراحی پرسپولیس با ابزار قبلی
گروه ورزشی: باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی بدون شک بهترین شروع را با بازگردان علیرضا بیرانوند به چارچوب دروازه و همچنین حضور دوباره سروش رفیعی آغاز کرد.مدیران این باشگاه سپس با توجه به درخواست یحیی گل محمدی توانستند مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی گولسیانی، محمد مهدی احمدی و سعید صادقی را نیز جذب و نگرانی‌های هواداران را برای فصل آینده برطرف کنند.تغییرات در تابستان جاری پرسپولیس در حالی ادامه داشت که این تیم نه تنها بازیکنان بلکه در کادر فنی نیز غربالگری شد تا پرسپولیس برای فصل آینده با مدلی کاملا متفاوت پیش بینی شود.

یاران وفادار یحیی رفتند
داود فنایی مربی دروازه‌بان‌، مظاهر رحیم پور مربی بدنساز و حمید مطهری دستیار اول یحیی گل محمدی از کادر فنی سرخپوشان پایتخت در حالی جدا شدند که انتقاد درباره عملکرد آنها و عدم مشاوره مناسب به سرمربی تیم در بین هواداران ایجاد شده بود.گل محمدی بر خلاف میل باطنی و اصرار مدیران باشگاه به ادامه همکاری با دستیاران وفادار خود سر باز زد تا په په لوسادا به عنوان بدنساز از اسپانیا و ولسلی ننکا برای افزایش بازدهی بیرانوند و احمد گوهری در دروازه این تیم به عنوان مربی خارجی به کمک یحیی بیایند.سیدجلال حسینی نیز پس از خداحافظی از مستطیل سبز، به جمع مربیان این تیم اضافه شد تا در کنار کریم باقری ضمن تجربه اندوزی بتواند مدیریت رختکن را عهده دار شود.

تزریق فکر جدید به ذهن یحیی
گل محمدی پس از جدایی مطهری حاضر به هم نشینی با پیشکسوتان باشگاه نشد و سراغ مربی خارجی رفت تا بتواند با استفاده از آنها راندمان فنی خودش را نیز افزایش دهد.باید دید خروجی افکار فنی جدید برای هدایت پرسپولیس چه رویکردی را در بازی‌های فصل پیش رو برای سرخپوشان به همراه خواهد داشت.

مرمت با ابزار قبلی
گل محمدی گرچه با حامد لک توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند اما فراز و نشیب‌های او در فصلی که گذشت چاره‌ای جز بازگرداندن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس برایش باقی نگذاشت. یحیی از درویش مدیرعامل باشگاه خواست تا بیرانوند را تحت هر شرایطی به جمع سرخپوشان بازگردانده تا قفس توری تیمش را اینگونه بیمه کند.او سپس با جدایی احسان پهلوان و نارضایتی از عملکرد هافبک‌های بازی‌ساز خود سروش رفیعی را به کمربند میانی این تیم آورد. رفیعی که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس در دو مقطع گوناگون را دارد به جمع بازیکنان خط میانی این تیم بازگشت تا شاید بتواند مشکل خلق موقعیت برای مهاجمان را حل کند.

تازه واردهای پر زرق و برق
مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی با داشتن مشتریان دیگر، پرسپولیس را انتخاب کردند تا مهم‌ترین خریدهای نقل و انتقالات تابستان لقب بگیرند. بازیکنانی که شاید بتوانند ضعف‌های مفرط فنی این تیم را در فصل گذشته برای خطوط دفاع و هافبک پوشش دهند و یحیی بار دیگر با آنها به قله فوتبال باشگاهی برسد.

حفره نگران کننده
سعید آقایی و علی شجاعی در لیست مازاد تابستانی پرسپولیس قرار گرفتند تا وحید امیری با وجود مصدومیت شدید از ناحیه کمر تبدیل به گزینه اول برای حضور در دفاع چپ فصل آینده این تیم شود. این در حالی است که امیری در صورت شروع رقابت‌های لیگ برتر از هفته آخر مردادماه سال جاری احتمالا نمی‌تواند در ۶ هفته ابتدایی در ترکیب پرسپولیس بازی کند چرا که دوران نقاهت خود پس از عمل جراحی دیسک کمر را پشت سر می‌گذارد.
از این رو بعید نیست دفاع چپ تبدیل به حفره‌ای نگران کننده برای ترکیب سرخپوشان در فصل آینده شود.

تکمیل با مهاجمان خارجی
جراحی فنی پرسپولیس در حالی به مراحل پایانی خود رسیده است که یحیی گل محمدی در تازه‌ترین مصاحبه خواستار حفظ رضا اسدی شده است. این در حالی است که ترافیک در خط میانی پرسپولیس با جذب رفیعی و صادقی و همچنین ماندن سیامک نعمتی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک به بالاترین حد ممکن رسیده است.بر هیچ کس پوشیده نیست پرسپولیس علاوه بر کمبود بازیکن در دفاع چپ با نداشتن مهاجم در خط حمله روبرو است اما این معضل می‌تواند با جذب کاسیانو مهاجم برزیلی و همچنین نفر دوم خارجی برای قرار گرفتن در خط حمله این تیم برطرف شود.

جراحی پر هزینه
تغییرات فنی در پرسپولیس در حالی همچون چند فصل گذشته با حضور یحیی در رأس کادر فنی پر رفت و آمد بوده است اما جذب ستاره‌های مهم فوتبال ایران هزینه‌های زیادی را برای این تیم در بر داشته است.باید دید خروجی بازیکنان گران قیمت جدید پرسپولیس و بازگشت دو ستاره قدیمی به این تیم چه تأثیری در روند نتیجه‌گیری سرخ‌ها خواهد گذاشت.
مرجع : مهر
برچسب ها: پرسپولیس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها