به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۳۴۴۶۳۶

کمک تسلیحاتی جدید آمریكا به اوکراین

کمک تسلیحاتی جدید آمریكا به اوکراین
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا یک کمک تسلیحاتی دیگر به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین تحویل می‌دهد.
جو بایدن افزود: آمریکا و متحدانش تا هر زمانی که لازم باشد از اوکراین در برابر تهاجم روسیه حمایت خواهند کرد.وی افزود: این کمک ۸۰۰ میلیون دلاری جدید شامل سیستم‌های ضد-هوایی، آتشباری، توپخانه و دیگر سلاح‌ها خواهد بود.
او همچنین اظهار داشت که تجاوز روسیه به خاک اوکراین باعث عقب‌ماندگی اقتصادی، عدم ورود فناوری لازم برای صنایع نظامی و نفتی، و تضعیف موقعیت جهانی مسکو شده است.
این کمک‌ها بخشی از بسته ۴۰ میلیارد دلاری کمک‌های امنیتی و اقتصادی آمریکا به اوکراین است که ماه گذشته توسط کنگره این کشور تصویب شد. از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا ۱۳ بسته کمک مالی به این کشور اختصاص داده و بسته جدید چهاردهمین آن‌ها خواهد بود.آمریکا طی چهار ماه گذشته، هفت میلیارد دلار برای کمک به اوکراین جهت مقابله با تهاجم روسیه و بهبود وضعیت اقتصادی این کشور اختصاص داده است.
تهاجم نظامی روسیه به اوکراین پنجم اسفند پارسال آغاز شد. آمریکا، اتحادیه اروپا همراه با بریتانیا، کانادا، ژاپن و استرالیا تحریم‌های شدیدی علیه کرملین وضع کرده‌اند.


 
برچسب ها: اوكراين
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها