به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۳۴۴۶۳۸

جنایت تازه روس‌های متجاوز در اوكراین

جنایت تازه روس‌های متجاوز در اوكراین
گروه بین الملل:  حداقل ۱۸ نفر در حملات هوایی روسیه به منطقه‌ای  اودسا کشته شدند. موشک‌ها به دو ساختمان مسکونی اصابت کرده‌اند. گفته شده دستکم ۳۰ نفر در این حملات زخمی شده‌اند.
حملات به دو ساختمان مسکونی در بیلهرود - دنیستروسکی در ۸۰ کیلومتری شهر بندری اودسا بوده است.
در یکی از ساختمان‌ها ۱۴ تن کشته و دستکم ۳۰ زخمی برجای مانده است. در ساختمان دیگر سه تن، از جمله یک کودک کشته شدند. به گفته سرهی براچوک، سخنگوی اداره منطقه‌ای اودسا موشک‌هایی که به این ساختمان‌ها شلیک شدند، از هواپیمایی در حال پرواز بر فراز دریای سیاه بوده است. حملات روسیه به مناطق غیرنظامی اوکراین بارها و بارها در طول جنگ قربانی گرفته است. روز دوشنبه این هفته حداقل ۱۸ نفر در حمله موشکی به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک در مرکز اوکراین کشته شدند.
 این حملات اندکی پس از خروج روسیه از جزیره مار اوکراین در دریای سیاه انجام شد. تهاجم روسیه به اودسا در حالی انجام گرفت که اوکراین خروج سربازان روس از جزیره مار را به عنوان یک پیروزی نظامی مهم جشن گرفت.نیروهای اوکراینی در شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین می‌گویند به شدت در خطر محاصره قرار دارند. به گفته ستاد کل نیروهای اوکراین جنگ در نزدیکی پالایشگاهی حدود هفت کیلومتری غرب شهر به شدت ادامه دارد. رسانه‌های روسیه گزارش کرده‌اند که این پالایشگاه به تصرف کامل نظامیان ‌روسیه درآمده است.
ارتش روسیه ازسمت جنوب به سوی لیسیچانسک در حال پیشروی است و جنگ در محدوده غربی این شهر نیز جریان دارد. لیسیچانسک آخرین شهر بزرگ در منطقه لوهانسک است که هنوز تحت کنترل اوکراین است. تنها چند مسیر تدارکاتی از غرب برای کمک به این شهر باقی‌مانده است.فرماندهی ستاد کل نیروهای اوکراین گفته که پیشروی‌های روسیه در نزدیکی اسلوویانسک و باخموت در همسایگی منطقه دونتسک دفع شده است. با این حال مواضع اوکراینی‌ها در طول خط مقدم جبهه در این منطقه به طور مداوم زیر گلوله باران و حملات هوایی روسیه است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی روزانه خود درباره وضعیت شرق این کشور گفته است: «برتری اشغالگران از نظر قدرت آتش بسیار محسوس است.»


 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها