به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۳۴۴۶۷۰

زمین‌لرزه‌های شدید هرمزگان را لرزاند

زمین‌لرزه‌های شدید هرمزگان را لرزاند
گروه حوادث:  زمین لرزه شدید ۶.۱ ریشتری حوالی ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز شنبه استان هرمزگان به مرکزیت بندرخمیر را لرزاند.این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.شدت این زمین لرزه به حدی بود که در بسیاری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله در میناب، رودان و قشم نیز احساس شده است.بسیاری از مردم از شدت زلزله سراسیمه به خیابان‌ها و کوچه‌ها آمدند.زمین لرزه برای حدود ۳۰ ثانیه ادامه داشت.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: شمار فوتی‌های زلزله در بخش مهران استان هرمزگان به 5 نفر رسیده که شامل 3 آقا و دو خانم هستند.نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زلزله های هرمزگان تاکنون ۳۹ مجروح در روستای سایه خوش بندرلنگه بر جای گذاشته است.از ساعت ۲ بامداد امروز که زلزله بزرگ ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان را لرزانده، تا این لحظه مجموعاً ۲۰ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک در این استان رخ داده است.سه عدد از این زمین‌لرزه‌ها بالای 6 ریشتر بوده‌اند (دو زلزله 6.1 ریشتری و یک زمین‌لرزه 6.3 ریشتری) و مابقی لرزه‌ها نیز بالای 3 و 4 ریشتر بوده‌اند.


ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: تمامی ادارات و دستگاه‌ها بجز دستگاه‌های امدادرسان و خدمت رسان روز شنبه 11 تیرماه تعطیل است. کنکور امروز شنبه اما در زمان مقرر برگزار می‌شود.مهدی دوستی استاندار هرمزگان بامداد امروز اظهار کرد:  شهرهای بزرگ خسارت گسترده نداشتند اما روستاهای کانون زلزله آسیب شدیدی دیده‌اند.

وی افزود: مردم در خانه نمانند و آرامش خود را حفظ کنند. تیم‌های مربوطه در حال وصل‌کردن برق‌ 53 روستایی هستند که در این مناطق کانونی زلزله قرار داشته‌اند. برق 27 روستا وصل شده و برق دیگر روستاها نیز به تدریج وصل خواهد شد.دوستی تأکید کرد: در حال حاضر نگرانی ما افراد زیر آوار در روستاهاست که در حال انتقال امکانات امداد و نجات به منطقه هستیم.استاندار هرمزگان با بیان این که راههای در طول مسیر از بندرعباس تا بندرلنگه نیز آسیب دیده‌اند و نشست‌ها و ترک‌های پلها را نیز شاهدیم، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم از تردد در مسیرهای بین شهری خودداری کنند.دوستی همچنین از ایجاد امکان اسکان درون کمپ‌ها در بندرعباس خبر داد و گفت: امروز شنبه نیز تعطیل اعلام شده تا مردم نگرانی نداشته باشند اما کنکور برقرار است.

حضور سراسیمه مردم در خیابان بعد از زلزله:  خارج شدن ساکنان شهر العین امارات پس از زلزله امشب در خلیج فارس:
....
ریزش کوه در جاده پلوغاز بندرلنگه پس از زلزله بامداد امروز:   تصاویری از تخریب منازل در روستای سایه خوش بندرلنگه:
.....
هرمزگان همچنان می‌لرزد
صبح امروز، شنبه، زلزله ای به بزرگی ۴.۵ ریشتری در عمق  ۱۳ کیلومتری استان هرمزگان - حوالی بندر خمیر را لرزاند. 
برچسب ها: زلزله هرمزگان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها