به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۳۴۴۶۸۱

همکاری فیلمبردار ایرانی باکارگردان برنده اسکار

همکاری فیلمبردار ایرانی باکارگردان برنده اسکار
گروه فرهنگی:  داریوش خنجی به عنوان فیلمبردار فیلم میکی ۷ انتخاب شده است. این دومین همکاری فیلمبردار ایرانی با کارگردان برنده اسکار محسوب می‌شود.در آخرین اخبار مربوط به فیلم میکی ۷، که جدیدترین پروژه بونگ جون هو، کارگردان فیلم موفق انگل است، خبر از همکاری داریوش خنجی در فیلمبرداری کار رسیده است.

بونگ جون هو مراحل ساخت فیلم جدید خود،‌ میکی 7 با بازی رابرت پتینسون در نقش اول را از مرداد ماه سال جاری آغاز می‌کند. از دیگر بازیگران این فیلم باید به مارک رافلو، تونی کولت و نایومی اکی اشاره کرد.فیلم میکی 7 که بعد از انگل،‌ جدیدترین فیلم کارگردان معروف کره‌ای است،‌ با اقتباس از رمان علمی تخیلی میکی 7، نوشته ادوارد اشتون ساخته خواهد شد. حالا مشخص شده که داریوش خنجی که سابقه فیلمبرداری آثار درخشانی چون 7 را داشته، قرار است با بونگ جون هو در پروژه جدید همکاری کند.

خنجی پیش از این و در فیلم اوکجا سابقه کار با بونگ جون هو را داشته و این دومین همکاری او با کارگردان انگل محسوب می‌شود. گفته شده که میکی 7 نگاهی به فیلم‌های مریخی و سریال ماده سیاه دارد و درباره کارمندی با تاریخ مصرف است که به یک سیاره یخی برای بررسی فرستاده شده است، اما برخلاف موارد پیشین، اینبار حاضر نیست بمیرد و جای خود را با میکی 8 که کلون خودش محسوب می‌شود عوض کند.

تولید میکی 7 از آگوست تا دسامبر در بریتانیا انجام می‌شود و قرار است فیلم جدید هو به جشنواره کن 2023 برسد. این اثر همچنین دومین اثر انگلیسی زبان کارنامه بونگ جون هو بعد از اوکجا محسوب می‌شود. میکی 7 نیز با همکاری پلان بی، شرکت برد پیت به عنوان تهیه‌کننده ساخته می‌شود که تهیه‌کنندگی اوکجا را نیز برعهده داشت.
داریوش خنجی فیلمبرداری ایرانی فرانسوی است که سابقه نامزدی اسکار و بفتا را دارد و در طول دوران حرفه‌ای خود با نام‌های سرشناسی چون دیوید فینچر، وودی آلن، رومن پولانسکی و ژان پیر ژونه همکاری داشته است.
برچسب ها: داریوش خنجی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها