به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۳۴۴۶۸۴

اعتراض به نحوه برخورد باتجمع اخیر دهه نودی‌ها

اعتراض به نحوه برخورد باتجمع اخیر دهه نودی‌ها
گروه سیاسی: تسری‌دادن درخواست‌ها و تجمعات معلمان یا حتی نوجوانان اسکیت‌سوار شیرازی به امر سیاسی، راه را برای حل و رفع طبیعی و به موقع مشکلات و اختلافات می‌بندد و در صورت پاسخ‌نگرفتن، سطح خواست‌ها و انتظارات را به طور فزاینده‌ای بالا می‌برد.
 
 
اعتراضات و تجمعات پاره‌ای گروه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر، بر سر موضوعاتی صنفی کنش‌هایی در گستره مفهومی «عدالت اجتماعی» است که اتفاقاً هم مردم و هم حاکمیت بر سر آن توافق دارند. به رسمیت شناختن این خواست‌ها و تفکیک دقیق آن از امر سیاسی، راه را برای حل و فصل بهنگام مسائل اجتماعی می‌گشاید. این امر هوشمندی و شناخت سیاستمداران از نوع و جنس و سطح خواست‌های اجتماعی و مدنی گروه‌های اجتماعی را می‌طلبد.

خواست‌های گروه‌های اجتماعی،به یک معنا معطوف به تقاضای بهتر اداره کردن جامعه است.طبیعی است که گروه‌هایی از مردم معتقد باشند که در چارچوب ایدئولوژی و قانون اساسی و نظام حاکمیتی، باز هم بهتر می‌شود کشور را اداره کرد. می‌شود از مرزهای قوانین و مقررات به گونه‌ای حراست کرد که متروپل فرو نریزد، قطار طبس از خط خارج نشود، تورم کمتر برگرده طبقات فرودست فشار آورد، حقوق معلمان رعایت شود، نامعادله حقوق بازنشستگان حل شود، کشور با کمبود برق و آب مواجه نباشد، آمار جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی فرو بنشیند، هوا آلوده نباشد و زمین و جنگل و طبیعت از دست‌اندازی سوداگران مصون باشد و در یک کلام شرایط برای زیست بهتر مردمان و منزلت شهروندان و دستیابی همه ایرانیان به حقوق حقه خود در قلمرو سرزمین و ملتی واحد و عزتمند فراهم شود.
مرجع : روزنامه اطلاعات
برچسب ها: تجمع دهه نودی‌ها

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۰۹:۵۶
اینها بیشتر شبیه ده هشتادین که (389910)
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۲۳:۵۲
نویسنده این مطلب خواسته یه چرتی بگه زیاد تو فکرش نرو (389952)
مهرانه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۵:۰۸
در کشورهای پیشرفته
نیروی انتظامی حافظ ناموس، جان و مال مردم بی دفاع و ضعیف در مقابل اشرار و دزدها و اختلاسگران و نا امن کنندگان امنیت ... است
اما اما متاسفانه در کشورهایی مثل ............ (389920)
جواد
Canada
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۲۲:۲۹
شما بدنبال مردم میدوید.البته ایرادی نیست،چون ممکن است به آنها برسید.البته شما در جمع پیشرو هستید. (389945)
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۲۳:۳۶
رزق_معنوی 🌱

من‌این‌ ڪُد را‌به‌شما‌بدهم
که‌هرڪس‌بخواهد‌به‌آقا‌نزدیك‌شود
اولین‌راهش:
ڪنترل‌چشم‌ است
چشم‌گناه‌بین،
امام‌زمان‌بین‌نمیشود ...

آیت (389951)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۰۸:۱۲
اینها دهه بی بند و باری و دهه بی حیایی هستند . هرهری مذهبند و از خدا نمی‌ترسند چون اعتقادشان ضعیف است مثل خودتان (389964)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها