به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۴۴۷۲۲

سقف قرارداد ملی پوشان مشخص شد

سقف قرارداد ملی پوشان مشخص شد
گروه ورزشی: چند روز پیش بود که در پی گلایه باشگاه ها مبنی بر درخواست های کلان از سوی بازیکنان برای تمدید و عقد قرارداد سازمان لیگ نامه ای به باشگاه ها زد و از آنها خواست که راهکارهای خود را برای مهار دستمزد بازیکنان ارایه دهند و تاکید کرد در صورت موافقت سه چهارم باشگاه ها بار دیگر سقف قرارداد در باشگاه های لیگ برتر اجرایی می شود.

حالا از میدان شیخ بهایی خبر می رسد سقف قرارداد بازیکنان تیم های لیگ برتری نهایی شده و حتی به باشگاه ها اعلام شده است. بر اساس این مصوبه باشگاه ها می توانند حداکثر ۸ میلیارد تومان به بازیکنان خود پرداخت کنند و این پرداختی به بازیکنان تیم ملی تا ۱۴ میلیارد تومان قابل ارتقاء است. البته اجرای این مصوبه نیاز به تایید هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم دارد به این خاطر که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع تصمیم گیری برای فوتبال هستند و تصمیم کمیته ها و سازمان ها بعد از مصوبه شدن برای تایید به جلسات هیات رییسه فدراسیون فوتبال می رود که معمولا این هماهنگی از قبل شکل می گیرد.


به هر صورت سقف قرارداد برای بازیکنان حاضر در تیم های لیگ برتر ۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و قرارداد بالاتر از این مبلغ در سازمان لیگ ثبت و طبیعتا برای بازیکن کارت صادر نمی شود ودر صورت مراجعه بازیکن به کمیته وضعیت این مبلغ ملاک رسیدگی به شکایت خواهد بود.صادق درودگر، عضو هیات رییسه سازمان لیگ برتر در پاسخ به این سوال که آیا این هراس برای سازمان لیگ وجود ندارد که قانون سقف قرارداد موجب پرداخت های زیر میزی یا فرار از مالیات شود؟ گفت: « باشگاه ها می بایست گزارش مالی خود را به سهامداران ارایه دهند و به همین خاطر نمی توانند هزینه غیر از آنچه در سندها می آیدداشته باشند و ...»

به هر صورت قانون سقف قرارداد یک بار در فوتبال ایران پیاده شد که تبعات منفی داشت. از اهدای حواله میله گرد به بازیکن تا ثبت آپارتمان به نام بازیکن در شمال تهران و شمال ایران و ایضا فرارهای مالیاتی. باید منتظر ماند و دید که آیا اینبار سازمان لیگ ضمانتی برای اجرای این قانون در فوتبال ایران پیدا می کند یا خیر. از همه مهمتر اینکه خیلی ها منتظر هستند سقف قرارداد در مورد بازیکنان تیم ملی هم همانند دیگر بازیکنان به طور رسمی اعلام شود.
مرجع : ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها