به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۴۴۷۵۴

کدام گروه از افراد نباید گوشت قرمز بخورند؟

کدام گروه از افراد نباید گوشت قرمز بخورند؟
گروه علمی: گوشت قرمز کم‌چرب منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌های گروه B، مخصوصا B12، همراه با روی (زینک) و سلنیوم است. اما از آنجایی که گوشت‌های قرمز مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع را در خود جای داده‌اند، مصرف آنها برای بعضی افراد ممنوع است.افرادی که در ادامه این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم، می‌توانند گوشت قرمز کم‌چرب را با محدودیت شدیدی در برنامه غذایی خودشان داشته باشند اما نمی‌توانند استفاده از گوشت‌های قرمز را به روتین رژیم غذایی خودشان تبدیل کنند.

1.افراد دارای کلسترول خون بالا
اگر کلسترول خون شما بالاست، به احتمال بسیار زیاد سطح چربی بد خون یا LDL هم در بدنتان زیاد است. بنابراین، مصرف گوشت‌های قرمز نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. انواع گوشت‌های قرمز می‌توانند با افزایش چربی بد خون باعث بالا رفتن سطح کلسترول خون شوند و افراد مبتلا به کلسترول خون بالا را با مشکلات فراوانی مواجه کنند. توصیه می‌شود که اگر کلسترول خون تان بالاست، بیشتر از یک یا دو وعده در ماه گوشت قرمز نخورید و حتما تکه‌هایی از گوشت که فاقد چربی قابل مشاهده هستند را انتخاب کنید.
 
2. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
اگر مبتلا به بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی هستید یا سابقه ابتلا به حملات و سکته‌های قلبی را در کارنامه سلامت تان دارید، بهتر است تا حداکثر امکان دور مصرف گوشت قرمز را خط بکشید. مصرف گوشت قرمز توسط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی می‌تواند باعث تولید پلاک‌های ناسالم در جداره عروق خونی شود و گرفتگی عروق را در پی داشته باشد. گرفتگی عروق خونی در این بیماران برابر است با افزایش خطر ابتلا به حمله‌ها و سکته‌های قلبی و متاسفانه بالا رفتن خطر مرگ‌ومیر. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی می‌توانند یک‌بار در ماه از کم‌چرب‌ترین گوشت قرمز در وعده غذایی خود استفاده کنند.

3. افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی پیشرفته
افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی پیشرفته که در فاز 3 تا 5 بیماری قرار دارند و هنوز شرایطشان به دیالیز نکشیده است، باید شدیدا در مصرف گوشت‌های قرمز بااحتیاط عمل کنند. رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین و چربی‌های اشباع می‌توانند شرایط مبتلایان به بیماری‌های کلیوی پیشرفته را بدتر کنند. افراد مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند روزانه 0.6 تا 0.8 گرم پروتئین به‌ازای هر کیلوگرم از وزنشان مصرف کنند، درحالی که بهتر است این پروتئین‌ها از منابع پروتئین گیاهی یا پروتئین‌های حیوانی بسیار کم‌چرب مانند سینه مرغ یا سینه بوقلمون انتخاب شوند.

4. افراد دارای سابقه خانوادگی سرطان‌های خاص
تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف گوشت‌های قرمز و فراورده‌های گوشتی می‌تواند خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان روده را در افراد دارای سابقه خانوادگی سرطان‌های خاص افزایش بدهد. اگر در فامیل درجه یک تان فرد مبتلا به سرطان روده دارید، بهتر است که مصرف گوشت قرمز را به یک تا دو مرتبه در طول ماه محدود کنید و تا حداکثر امکان هم از مصرف فراورده‌های گوشتی خودداری کنید. افزایش مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در شما کاهش دهد.
برچسب ها: گوشت قرمز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها