به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۴۴۷۹۵

افزایش بی‌سابقه دما در مدار شمالگان

افزایش بی‌سابقه دما در مدار شمالگان
گروه جامعه: دمای بی‌سابقه ۳۲.۵ درجه سانتیگراد در مدار شمالگان در "ماهِ شکسته شدن رکوردهای دمایی جهانی" (ژوئن امسال) ثبت شد.به گزارش ایسنا، پیش‌ بینی‌ تغییرات اقلیمی حاکی از آن است که گرم شدن کره زمین احتمال وقوع چنین رویدادهایی را افزایش می دهد و موج‌ های گرما، شدیدتر، بیشتر و طولانیتر می شوند.
در ماه ژوئن که در کشورهای سراسر اروپا رکوردهای افزایش دما شکسته شد در مدار شمالگان دمای بی سابقه ۳۲.۵ درجه سانتیگراد ثبت شد.

مؤسسه هواشناسی نروژ هشدار داده است که افزایش دما نشانه آشکاری از تغییرات آب و هوایی است. در شبه جزیره باناک (Banak)، جایی که این رکورد دمایی جدید شکسته شد، میانگین دما در ماه ژوئن معمولا ۱۳ درجه سانتیگراد است. سازمان جهانی هواشناسی در توییتی اعلام کرد: بسیاری از رکوردهای افزایش دما در ماه ژوئن در آسیا، شمال آفریقا، بخش‌هایی از قطب شمال و اروپا ثبت شده است. ایستگاه‌های هواشناسی در سراسر منطقه اسکاندیناوی روز چهارشنبه دمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد را ثبت کردند. آسیای مرکزی و ژاپن نیز گرمای شدید را تجربه کردند.
برچسب ها: افزایش دما
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها