به روز شده در ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۰۰:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۳۴۴۸۰۰

غمگین بودن + راه کاری‌های رهایی از غمگین و ناراحتی

گروه سلامت:
غمگین بودن + راه کاری‌های رهایی از غمگین و ناراحتی
از زندگی خود ناراضی هستید !!!
شاید احساس کنید خوشبختی یک احساس تصادفی و زودگذر است. یعنی تنها زمانی که یک اتفاق واقعاً «خوب» در زندگی شما رخ می‌دهد، احساس خوشبختی می‌کنید. در واقع شادی شما به طور کامل به رویدادهای بیرونی بستگی دارد.
اما همه‌ی ما می‌دانیم که شادی پایدار از درون می‌آید. حداقل این چیزی است که ما از خیلی‌ها شنیده‌ایم.
در حقیقت وقتی که انسان در حالت منفی گرایی و نارضایتی دائمی از زندگی به سر می‌برد، برایش دشوار است که باور کند احساس شادی می‌تواند از درونش سرچشمه بگیرد. در چنین موقعیت‌هایی فرد از خودش می‌پرسد:
احساس شادی چگونه می‌تواند از درون نشأت بگیرد وقتی که درون من این‌قدر مملو از غم و ناراحتی است؟
زمانی که واقعاً خوشحال نیستید، چگونه می‌توانید خودتان را وادار کنید که خوشحال و سرحال باشید؟
گاهی اوقات ممکن است واقعاً این امکان وجود نداشته باشد که احساس شادی را تجربه کنید. اما شما می‌توانید شرایطی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که احساس شادی را در شما تقویت کند. علاوه بر این شما می‌توانید شرایط، افکار و رفتارهایی را که باعث بروز غم و اندوه و احساس بدبختی در زندگی می‌شوند را از زندگی‌تان حذف کنید. در ادامه تکنیک‌های انجام این کار را مرور می‌کنیم.
 
دمای بدن تغببر می‌کند!
یکی دیگر از اثرات فیزیکی غمگین بودن این است که شما همیشه احساس سرما می‌کنید، حتی اگر اطرافیان اصلا احساس سرما نکند. بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که دچار غم واندوه هستند گرما هوا ر ا کمتر حس کرده و احساس سرما می‌کنند .زمانی که غمگین هستید دمای بدن شما کاهش می‌یابد.
 
احساس غمگینی چیست؟
احساس غمگینی یک درد عاطفی مرتبط، یا مشخص شده از طریق احساسات مربوط به شرایط نامساعد، از دست دادن، ناامیدی، دلشکستگی و سوگواری می‌باشد. یا همچنسن خبر‌های منفی یا احساس منفی یا نظر‌های منفی و همچنین گوش دادن به آهنگ‌های جدید غمگین باعث احساس غمگین بودن به شما دست میده
غمگینی یکی از احساساتی می‌باشد که بر اساس تعریف پائول اکمن[۱]، به همراه خوشحالی، خشمگینی، شگفت زده شدن، ترس و نفرت، شش احساس مبنایی انسان را تشکیل می‌دهند.
 


در زمان غمگین بودن قضاوت بهتری داریم
مطالعات مختلف نشان داده‌اند افراد وقتی غمگین هستند به طور کلی بهتر و منطقی‌تر قضاوت می‌کنند. در یک مطالعه، ویدیوهای ضبط شده از دفاعیه‌های افراد متهم به سرقت برای گروهی از افراد پخش شد. بعضی از این متهمین واقعا سارق بودند و برخی خیر. بینندگان باید سارقین واقعی را تشخیص می‌دادند. افرادی که در حین انجام این مطالعه غمگین بودند، متهمین واقعی را با دقت بهتری شناسایی کردند
 
راه کاری رهایی از غمگین بودن
موراد و محیط تو غمگین یا شاد بودن شما تاثیر بسزایی داره سعی کنید با دوستای شاد و روحیه مثبت رفت و امد داشته باشید.
با دانلود آهنگ غمگین و گوش دادن به چنین موزیک‌های تاثیر بسیار منفی رو روحیه شما داره و شما تحت تاثیر خودش قرار میده از موزیک‌های شاد برای گوگش دادن استفاده کنید محیط خودتون عوامل منفی دور کنید ورزش کنید و مهارت‌های خودتون رو بیشتر کنید.
اینده نگری کنید و افکار مثبت داشته باشین و به پیشرفت خود برنامه داشته باشید.
 
یکی دیگر از خطاهای متداول در قضاوت خطای سوگیری می‌باشد. به عنوان مثال، بسیاری از ما عادت داریم افراد را بر اساس ظاهر آنها قضاوت کنیم و در مواجهه با کسی که چهره بهتری دارد، فکر می‌کنیم آن فرد مهربان‌تر نیز هست. با این حال بر اساس نتایج مطالعات، زمانی که غمگین هستیم بیشتر به رفتار و منش افراد توجه می‌کنیم و کمتر دچار سوگیری در قضاوت بر اساس ظاهر میشویم.
 
 تفاوت مابین غمگینی و افسردگی چیست؟
احساس غمگینی یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت‌هایی می‌باشد که منجر به ناراحتی یا درد عاطفی می‌شوند.
ولی حالت غمگینی همانند سایر عواطف، یک احساس موقتی بوده و در طول زمان کاهش می‌یابد. در این روش، غمگینی با افسردگی تفاوت پیدا می‌کند. چرا که افسردگی یک بیماری روانی کوتاه مدتی می‌باشد.