به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۴۴۸۰۳

حمله هوایی اسرائیل به سوریه

حمله هوایی اسرائیل به  سوریه
گروه بین الملل: منطقه‌ای در سواحل جنوب غربی سوریه  هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.
 این حمله هوایی از دریای مدیترانه در غرب شهر طرابلس در شمال لبنان انجام شد.طرطوس (حمیدیه) در جنوب غربی سوریه کمتر از چهار کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد.با این حال به گفته ناظر حقوق بشر سوریه، یک گروه اپوزیسیون سوری که رویدادهای جنگ سوریه را از بریتانیا رصد می‌کند،  اماکنی هدف حمله بوده است که حزب‌الله، ، در آن‌ها جنگ‌افزار را انبار و بعدا به لبنان منتقل می‌کرد.حمله تازه به طرزی کم‌سابقه در روشنایی روز و در ساعت شش و نیم بامداد انجام شد. بعد از اصابت موشک‌ها، انفجارهایی رخ داد که «نشان وجود مهمات» بود.
اسرائيل از شروع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ صدها حمله هوایی در سوریه انجام داده و در این حملات نه تنها نیروهای دولتی سوریه بلکه شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های متحد ایران هدف قرار گرفته‌اند.از جمله جدیدترین موارد، اسرائیل صبح روز جمعه ۲۰ خرداد با شلیک چند موشک از سمت جولان مواضعی در جنوب دمشق را هدف حملات خود قرار داد. پس از این حمله و در پی از کار افتادن برخی تجهیزات فنی در فرودگاه بین‌المللی دمشق، تمامی پروازهای ورودی و خروجی به حالت تعلیق درآمد.بر اساس برخی گزارش‌ها، این حملات با هدف از کار ‌انداختن عملیات پشتیبانی تسلیحاتی ایران و جلوگیری از فرود هواپیماهای باری ایران در این فرودگاه صورت گرفتند.دولت اسرائيل به‌ندرت انجام چنین حملاتی را تأیید می‌کند، اما بارها اعلام کرده که نفوذ ایران در سوریه را تحمل نخواهد کرد.

 
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها