به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۴۴۸۱۱

هشدارهواشناسی نسبت به وزش بادشدید در تهران

هشدارهواشناسی نسبت به وزش بادشدید در تهران
گروه جامعه: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس از یکشنبه تا سه شنبه ( ۱۲ تا ۱۴ تیرماه) و وزش باد شدید تا خیلی شدید هشدار صادر کرد.به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ  از کاهش محسوس دما بطور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس از یک شنبه تا سه شنبه (۱۲ تا ۱۴ تیرماه) در استان تهران به ویژه در نیمه شمالی خبر داد.
 
در اثر این کاهش دما احتمال تنش دمایی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته، مه رقیق و کاهش قابل ملاحظه دما در ارتفاعات بالادست، احتمال یخبندان شبانه سطح زمین در قله‌های شمالی، رگبار در ارتفاعات به ویژه در ارتفاعات شمال شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی مدیریت و مصرف بهینه برق، خودداری از استفاده از تاسیسات و دستگاه‌های خنک کننده در ساعات شب، انجام اقدامات لازم جهت ممانعت از تنش دمایی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته حساس به دما تدارک پوشش مناسب برای برنامه های کوهنوردی و صعود و اتراق در ارتفاعات بالادست، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در ساعات عصر و شب با احتمال وزش باد خیلی شدید موقت از یکشنبه تا سه شنبه ( ۱۲ تا ۱۴ تیرماه) در استان تهران، به‌ویژه جنوب غرب و شمال شرق هشدار داد.در اثر این مخاطره احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و سازه های نیمه کاره، احتمال شکستن درختان فرسوده امکان آسیب به سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال خیزش موقت گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، امکان نفوذ گرد و غبار انتقالی غربی دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران باید مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی و سازه های موقت، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبکه احتیاط در تردد افراد دارای بیماری‌های تنفسی باتوجه به احتمال گردوخاک، محافظت از تاسیسات حساس به گردوخاک در دستور کار قرار گیرد.

 هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها