به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۴۴۸۱۵

چرا «دنزل واشنگتن» به کاخ سفید می‌رود؟

چرا «دنزل واشنگتن» به کاخ سفید می‌رود؟
گروه فرهنگی: «دنزل واشنگتن» بازیگر برنده دو جایزه اسکار به عنوان دریافت‌کننده مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.به گزارش ایسنا، مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا هر ساله به شخصیت‌های عمومی که سهم قابل توجهی در جامعه، فرهنگ، سیاست یا صلح جهانی آمریکا داشته‌اند، طی مراسمی در کاخ سفید اعطا می‌شود و امسال «دنزل واشنگتن» تنها بازیگر حاضر در فهرست ۱۷ نفره این نشان افتخاری است.
 
«واشنگتن» یکی از مشهورترین بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان نسل خود است و در طول دوران حرفه‌ای فعالیت هنری خود علاوه بر دریافت هشت نامزدی دیگر (از جمله امسال برای فیلم «تراژدی مکبث») دو جایزه اسکار را برای فیلم‌های «شکوه» و «روز تمرین» دریافت کرده است. از دیگر افتخارات او می‌توان به جایزه تونی برای بازی در سریال «حصارها» در سال ۲۰۱۰ و جایزه یک عمر دستاورد سسیل بی.‌دمیل (جایزه افتخاری گلدن گلوب) در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد.

«دنز ل واشنگتن» در سال ۲۰۲۰، از سوی نیویورک تایمز به عنوان بزرگترین بازیگر قرن بیست و یکم انتخاب شد. او پس از «سیدنی پواتیه»، دومین چهره سیاه‌پوست است که موفق به کسب جایزه اسکار شده است.مراسم اعطای جایزه مدال آزادی به «دنزل واشنگتن» روز ۷ جولای (۱۶ تیر) در کاخ سفید برگزار می‌شود.
برچسب ها: دنزل واشنگتن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها