به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۳۴۴۸۲۲

واردات کودهای شیمیایی برزیل رکورد زد

واردات کودهای شیمیایی برزیل رکورد زد
گروه اقتصادی: بر اساس داده‌های دولتی منتشر شده، واردات کود شیمیایی برزیل در ژوئن ۱۸.۶ درصد افزایش یافت و در مجموع به ۴.۱۵ میلیون تن رسید که ترس از اختلالات تحویل را در بحبوحه تحریم‌های تجاری بر عرضه‌کنندگان کلیدی از بین برد.
 
به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد، برزیل که حدود ۸۵ درصد از کود مورد نیاز خود را وارد می‌کند، باید به اندازه کافی از این نهاده‌ها برای شروع کاشت محصولات تابستانی مانند سویا و ذرت از ماه سپتامبر برخوردار باشد. پس از تحریم‌ها علیه تولیدکنندگان بزرگ بلاروس و روسیه، این گمانه‌زنی وجود داشت که کشاورزان برزیلی ممکن است با کمبود مواد مغذی برای تغذیه محصولات کلیدی مواجه شوند که منجر به کاهش سطح غلات می‌شود.

مارکوس مونتس، وزیر کشاورزی برزیل در یک رویداد اخیر گفت که اقدام ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در مورد عرضه کود تعیین‌کننده بود و افزود: ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در این برداشت اختلال ایجاد کند زیرا بسیار نگران آن بودیم.بر اساس نتایج بدست آمده و گزارش رویترز، این بیشترین حجم واردات در ماه ژوئن در پنج سال گذشته است و همچنین دومین ماه متوالی در سال جاری است که واردات به بالای ۴ میلیون تن رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها