کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصبانیت چگونه باعث مشکلات قلبی می‌شود؟

11 تير 1401 ساعت 18:49


گروه علمی:محققان هشدار داده اند که خشم و عصبانیت می‌تواند به قلب شما آسیب برساند.محققان آمریکایی توضیح داده اند که چگونه خشم می‌تواند به قلب شما آسیب برساند. محققان تأکید کرده اند که نحوه کنترل خشم می‌تواند در قلب شما تفاوت ایجاد کند دیو مونتگومری متخصص قلب از بیمارستان Piedmont در آتلانتا ایالات متحده در این رابطه می‌گوید: "اگر واکنش مخربی به خشم داشته باشید، احتمال حمله قلبی بیشتر است.

دکتر لورا کوبزانسکی عضو دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نیز می‌گوید: "اگر بتوانید به روشی مناسب به مردم بگویید که عصبانی هستید، این نشانه خوبی است. "

احساساتی مانند خشم و خصومت، باعث افزایش «درگیری یا گریز» در بدن انسان می‌شود و وقتی این اتفاق می‌افتد، هورمون‌های استرس از جمله آدرنالین و کورتیزول، ضربان قلب و تنفس را تسریع می‌کنند، انرژی را افزایش می‌دهند، رگ‌های خونی را منقبض می‌کنند و فشار خون شما بالا می‌رود، و اگر این اتفاق زیاد بیفتد، دیواره رگ‌های شما دچار فرسایش می‌شود.در یک گزارش، محققان دریافتند که افراد سالمی که اغلب عصبانی یا متخاصم هستند، ۱۹ درصد بیشتر از افراد آرام‌تر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. در میان افراد مبتلا به بیماری قلبی، کسانی که معمولاً احساس عصبانیت یا خصومت می‌کنند، وضعیت بدتری نسبت به دیگران دارند. پس وقت آن رسیده است که شیوه تعامل و عکس العمل خود را تغییر دهید.

وقتی عصبانی هستید چهار موضوع را به خود بگوئید
یاد بگیرید به علائمی که نشان می‌دهد عصبانی هستید توجه کنید، و دفعه بعد که احساس عصبانیت کردید و ضربان قلبتان بالا رفت، این چهار مورد را به خاطر بسپارید تا بتوانید به سرعت کنترل را در دست بگیرید:
۱. "من نمی‌توانم با سرزنش دیگران به چیزی برسم، حتی اگر آن‌ها مسئول مشکل باشند؛ بنابراین از زاویه دیگری تلاش خواهم کرد. "
۲. آیا این موضوع ۵ سال بعد مهم است؟
۳. اگر فردا هنوز از این موضوع عصبانی باشم، آن موقع با آن برخورد خواهم کرد، اما در حال حاضر، آرام خواهم بود.
۴. رفتار خشمگینانه دغدغه من نیست.
این‌ها جزییات حفظ آرامش بود. محققان توضیح دادند که چگونه عصبانیت می‌تواند قلب شما را آزار دهد.


کد مطلب: 344851

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344851/عصبانیت-چگونه-باعث-مشکلات-قلبی-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir