کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاتک نیمار به PSG؛ جنگ تمام‌عیار در راه است؟

11 تير 1401 ساعت 21:23

گروه ورزشی: حرکت نیمار برای تمدید یک‌طرفه قراردادش با PSG به عنوان یک حرکت هوشمندانه او در بازی استراتژیک ستاره برزیلی با باشگاه ثروتمند فرانسوی تعبیر شده است.


در هفته‌های گذشته آینده نیمار در باشگاه پاری سن ژرمن یکی از خبرهای دائمی نقل و انتقالات اروپا بود. اما امروز روزنامه اسپانیایی اسپورت خبری عجیب مخابره کرد که بر اساس آن نیمار بندی در قرارداد خود را فعال کرده که به موجب آن، قراردادش با PSG به صورت یک‌طرفه تا سال ۲۰۲۷ تمدید شده است.
این حرکت نیمار برای باشگاه پاریسی گران تمام خواهد شد. قرارداد اصلی نیمار با PSG تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد. او تابستان سال ۲۰۱۷ در حالی از بارسلونا به پاریس آمد که در آن زمان مبلغ ۲۲۲ میلیون یورویی قرارداد او رکورد قراردادهای تاریخ فوتبال بود. اما سال گذشته مدیران برنامه‌های نیمار و پاری سن ژرمن پای مذاکره نشستند تا درباره قرارداد او تجدیدنظر کنند. در پایان مذاکرات یک بند به قرارداد نمیار اضافه شد که به موجب آن ستاره برزیلی می‌توانست حتی به صورت یک‌طرفه قراردادش را یک سال بیشتر تمدید کند. بندی که حالا نیمار از آن استفاده کرده.
آنچه باعث شده بود امسال خیلی‌ها منتظر تماشای جدا شدن نیمار از PSG باشند صحبتهای اخیر ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه PSG بود. رئیس قطری باشگاه در یک مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره آینده نیمار گفته بود:" فوتبال همین است، بعضی‌ها می‌آیند و بعضی‌ها می‌روند". به گزارش برخی رسانه‌ها صحبتها بود عصبانیت نیمار را در پی داشت.
در این هفته‌ها رسانه‌های متعددی مدعی شدند که مدیران PSG واقعا به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نیازی به نیمار ندارند. گفته می‌شد عصبانیت نیمار از مواضع الخلیفی و عدم تمایل باشگاه به حضور او در پاریس، باعث شده جدایی نیمار از PSG نزدیک‌تر از هر وقت دیگری به نظر برسد.
ولی نیمار با حرکت جدیدش این سیگنال را مخابره کرده که هیچ مشکلی با ماندگار شدن طولانی مدت در PSG ندارد. پشت نیمار به دستمزد قابل توجهی گرم است که از این باشگاه می‌گیرد و ماندن در پاریس برای او از نظر مالی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. بدون تردید، مدیریت PSG حرکت امروز نیمار را نوعی اعلان جنگ برداشت خواهد کرد.
پاتک نیمار به PSG؛ جنگ تمام‌عیار در راه است؟
عصبانیت پاری سن ژرمن به این خاطر خواهد بود که باشگاه نه تنها باید به مدت چندین سال دستمزد نجومی نیمار را بپردازد، دستمزدی که به ادعای روزنامه سان چیزی در حدود 36 میلیون یورو در سال است، بلکه اگر بخواهد قرارداد نیمار را یک طرفه فسخ کند، باید غرامتی بیشتر از قبل بپردازد.
حالا پرسش اساسی این است که آیا PSG در نهایت تصمیم به جدایی از نیمار خواهد گرفت؟ و در این صورت چه باشگاهی قادر و مایل است ستاره گران‌قیمت برزیلی را جذب کند؟ تا این لحظه بیشترین اسمی که به عنوان مقصد احتمالی ستاره برزیلی مطرح شده باشگاه چلسی است. باشگاهی که مسلما توان مالی این انتقال را خواهد داشت. ولی باید دید آیا استمفوردبریج حضور نیمار در ترکیبش را از نظر ورزشی مناسب می‌داند؟


کد مطلب: 344875

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344875/پاتک-نیمار-psg-جنگ-تمام-عیار-راه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir