به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۳۴۴۸۹۶

فیلم‌هایی که اقتباس از آثار ادبی هستند

فیلم‌هایی که اقتباس از آثار ادبی هستند
گروه فرهنگی: اقتباس‌های ادبی، گاهی جذاب‌ترین انتخاب برای تماشا هستند. بهترین اقتباس‌های ادبی جدید برای تماشا در تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.فیلم‌ها و سریال‌هایی که بر اساس داستان‌های کوتاه و رمان‌ها ساخته می‌شوند، هرچند ممکن است کاملا برای طرفداران ادبیات راضی‌کننده نباشند، اما همیشه طرفداران خود را دارند. از جدیدترین اقتباس‌های ادبی که در ماه میلادی پیش رو از استریمرهایی نظیر اپل تی‌وی و آمازون پرایم پخش می‌شوند، می‌توان به سریال‌های زیر اشاره کرد:
 
ترمینال لیست (The Terminal List)
دوست دارید کریس پرت را در نقش یک فرمانده نیروی دریایی، در حال آماده شدن برای انتقام با انواع اسلحه‌ها تماشا کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، این سریال برای شما است. این سریال که بر اساس رمانی به همین نام، از جک کار ساخته شده، داستان فرمانده جیمز ریس (کریس پرت) است که خاطرات متناقضی از یک ماموریت مخفی به خانه بازمی‌گردد، اما کم‌کم متوجه می‌شود که نیروهای تاریکی در کمین او هستند.ریس متوجه می‌شود که این تاریکی‌، نه تنها زندگی او، بلکه زندگی کسانی که را که دوستشان دارد، به خطر می‌اندازد. این سریال در ژانر تریلر اکشن، در ۸ قسمت از آمازون پرایم پخش می‌شود.

پرنده سیاه (Black Bird)
پرنده سیاه، یک مینی‌سریال امریکایی است که توسط دنیس لیهان، بر اساس رمان زندگینامه‌ای جیمز کین با عنوان « In With The Devil: A Fallen Hero, A Serial Killer, and A Dangerous Bargain for Redemption» ساخته شده است.این سریال شش قسمتی محصول اپل تی‌وی، روایت خاطرات یک ستاره سابق فوتبال دبیرستانی است که به ده سال زندان محکوم شده است - مگر اینکه بتواند از یک قاتل زنجیره‌ای اعتراف بگیرد. پرنده سیاه، آخرین پروژه تلویزیونی است که ری لیوتا، ستاره فیلم رفقای خوب، قبل از مرگش در ۲۶ می ۲۰۲۲ در سن ۶۷ سالگی در آن بازی کرده است.

روابط خطرناک (Dangerous Liaisons)
روابط خطرناک یک فیلم تلویزیونی درام آمریکایی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته پیر کودرلوس دی لاکلو ساخته شده است. با توجه به اینکه قبلا از این رمان اقتباس شده است،آیا واقعا لازم است که نسخه ۲۰۲۲ آن را هم ببینیم؟ البته که این سریال، فرانسوی است و نه به این دلیل که فرانسوی‌ها احتمالا درباره روابط بیشتر می‌دانند، بلکه به این دلیل که فرانسوی زبان اصلی رمان است، احتمالا خوب است که اگر اقتباس‌های دیگر را دیده‌ایم، وقتی هم برای تماشای این نسخه نتفلیکس کنار بگذاریم.

چطور ذهنتان را تغییر دهید (How to Change Your Mind)
این مستند جدید نتفلیکس، بر اساس کتاب پرفروش مایکل پولن به همین نام ساخته شده است. چگونه ذهن خود را تغییر دهیم: آنچه علم جدید در مورد آگاهی، مرگ، اعتیاد، افسردگی و تعالی به ما می‌آموزد، کتابی است که در سال ۲۰۱۸ توسط مایکل پولن منتشر شد. این مستند چهار قسمتی درباره داروهای روانگردان، احتمالا به همان اندازه کتابش جذاب است. 

ترغیب (Persuasion)
این فیلم اقتباسی است از رمان عاشقانه ترغیب، اثر جین آستین، خالق اِما و غرور و تعصب (اگر احیانا او را نمی‌شناسید) که داکوتا جانسون در آن نقش اصلی را بازی می‌کند. چندی پیش، که تیزر این سریال از نتفلیکس پخش شد، کاربران فضای مجازی واکنش خوبی به آن نداشتند. آیا سریال مثل تیزرش باعث نارضایتی می‌شود، یا قرار است شاهد یک اقتباس جذاب باشیم؟ فقط یک راه برای فهمیدنش وجود دارد؛ آن هم اینکه منتظر بمانیم نتفلکیس آن را در روزهای آینده منتشر کند و بنشینیم و تماشا کنیم.

داستان ترغیب، درباره دختر ۲۷ ساله انگلیسی آن الیوت است که خانواده‌اش برای کاهش هزینه‌های اضافی و پرداخت بدهی‌هایشان، به خانه دریاسالار و همسرش نقل مکان می‌کنند. برادر همسر دریاسالار، کاپیتان نیروی دریایی فردریک ونتورث، با آن نامزد می‌کند، اما این نامزدی چندی بعد با دخالت خانواده و دوستان به هم می‌خورد. بعد از ۷ سال، آن و کاپیتان که هر دو هنوز مجردند، یکدیگر را دوباره ملاقات می‌کنند و فضا برای انواع برخوردهای طنزآمیز و البته آزمودن شانس دوم برای عشق و ازدواج مهیا می‌شود. 

مرد خاکستری (The Gray Man)
مرد خاکستری یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز آمریکایی به کارگردانی آنتونی و جو روسو، بر اساس فیلمنامه‌ای است که جو روسو با همکاری کریستوفر مارکوس و استفان مک فیلی بر اساس رمانی به همین نام اثر مارک گرینی نوشته است. داستانی دیگر از یک مامور دولت سرکش (این بار سیا) که به زودی از نتفلیکس پخش می‌شود.در این فیلم رایان گاسلینگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جسیکا هنویک، رژ-ژان پیج، واگنر مورا و جولیا باترز ایفای نقش می‌کنند. این فیلم که توسط شرکت برادران روسو، AGBO تولید شده است، امیدوار است فرنچایزی را بر اساس رمان‌های مرد خاکستری گرینی آغاز کند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: سینمای جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها