به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۴۴۹۰۵

بخور این داروی گیاهی فواید باورنکردنی دارد

بخور این داروی گیاهی فواید باورنکردنی دارد
گروه سلامت: یکی از خواص بخور اکالیپتوس برای عفونت ریه و درمان سرفه خشک است. روغن اکالیپتوس حاوی ۱.۲ درصد مواد مهارکننده سرفه است. با بخور آن می‌توانید سرماخوردگی را به راحتی درمان کنید.
 
در ادامه این مطلب خواص بخور اکالیپتوس را می‌خوانید
درمان سرفه
اگر به سرفه‌های مداوم مبتلا هستید، یک راه ساده برای متوقف کردن این سرفه‌ها، استفاده از روغن اکالیپتوس است. امروزه بسیاری از افراد از داروهای بدون نسخه برای درمان سرفه و عفونت ریه استفاده می‌کنند. اما به جای این کار کافیست از عصاره این گیاه دارویی استفاده کنید.روغن اکالیپتوس حاوی ۱.۲ درصد مواد مهارکننده سرفه است. با بخور آن می‌توانید سرماخوردگی را به راحتی درمان کنید.

پاکسازی ریه و درمان عفونت
روغن اکالیپتوس نه تنها به درمان سرفه کمک می‌کند، بلکه در خارج شدن مخاط از قفسه سینه هم موثر است. در واقع یکی از خواص بخور اکالیپتوس برای عفونت ریه خارج کردن مواد عفونی است. استنشاق بخار گرم این دارو می‌تواند به دفع مخاط زمان سرفه کردن کمک زیادی کند.

دور کردن حشرات از خود
جالب است بدانید یکی از روش‌هایی که با کمک آن می‌توانید پشه‌ها و سایر حشرات ناقل بیماری را از خود دور کنید، استفاده از این روغن است. اگر مقدار کمی از روغن اکالیپتوس را روی پوست خود بزنید، می‌تواند حشرات را از شما دور کند.

ضد عفونی کننده زخم‌ها
خواص بخور اکالیپتوس برای سرفه خلاصه نمی‌شود. بلکه این روغن می‌توانید به درمان زخم و پیشگیری از عفونت هم کمک کند. در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله استرالیا، از روغن اکالیپتوس رقیق شده با آب، برای درمان زخم و التهاب پوست استفاده می‌شود. اگر دچار سوختگی جزئی و یا جراحات پوستی شده باشید، مقدار کمی از این روغن (چند قطره) را با یک یا دو قاشق آب ترکیب کنید. سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بزنید.

درمان گرفتگی بینی
اگر دچار سرماخوردگی شدید و یا به بیماری‌های تنفسی مثل آسم و سینوزیت مبتلا هستید، استنشاق بخار این دارو می‌تواند به باز شدن بینی کمک کند. زمان استنشاق بخور این روغن، غشای مخاطی نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد و شل می‌شود. در نتیجه همزمان با چند سرفه به راحتی می توانید نفس بکشید.

کنترل قند خون
اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید، با استنشاق بخور این روغن می‌توانید دیابت را کنترل کنید. در مورد این خاصیت هنوز نتایج دقیقی در دسترس نیست. اما محققان معتقدند که بخور اکالیپتوس می‌تواند به کاهش قندخون در افراد دیابتی کمک کند. البته آن‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که روغن اکالیپتوس دقیقا چه کاری انجام می‌دهد. با این حال تا زمانی که نتایج دقیق‌تری بدست بیاید، جامعه علمی استفاده از روش بخور اکالیپتوس را برای بیماران دیابتی توصیه می‌کند.

درمان تبخال ناشی از آنفلوآنزا
درمان خانگی سرماخوردگی با کمک بخور اکالیپتوس تنها یکی از مزیت‌های مصرف این داروی گیاهی است. اما اگر به دلیل تب شدید ناشی از آنفلونزا دچار تبخال شدید باز هم می‌توانید روی روغن اوکالیپتوس حساب کنید. به این صورت که یک یا دو قطره از عصاره آن را روی تب خال بزنید. با این روش نه تنها درد ناشی از تبخال کمتر می‌شود، بلکه حتی سرعت بهبودی آن افزایش می‌یابد.

از بین بردن بوی بدن دهان
یکی دیگر از خواص استفاده از بخور اکالیپتوس برای از بین بردن بوی بدن دهان است. از آنجایی که روغن اکالیپتوس خاصیت ضدباکتریایی دارد، می‌تواند میکروب‌هایی را که باعث بوی بد دهان شده‌اند، از بین ببرد. برخی از دهانشویه‌ها و خمیردندان‌ها هم با عصاره اکالیپتوس تهیه می‌شوند. این ماده دارای ماده‌ای فعال است که باکتری‌های مضر را از بین می‌برد.

تسکین درد مفاصل            
از روغن اکالیپتوس می‌توانید برای درمان درد مفاصل هم استفاده کنید. به این صورت که مقداری از آن را روی مفاصل بمالید. این روش بهتر از مصرف داروهای بدون نسخه می‌تواند به درمان آرتروز و یا کاهش درد آن کمک کند.

موارد منع مصرف 
بیماران مبتلا به آسمو بهتر است در مصرف و استفاده از بخور اکالیپتوس برای عفونت ریه کمی مراقب باشند. ممکن است استنشاق این ماده باعث واکنش بدن شود و وضعیت جسمانی آن‌ها را بدتر کند. در مورد بانوان باردار هم استفاده از بخور اکالیپتوس توصیه نمی‌شود.
برچسب ها: بخور اکالیپتوس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها