به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۴۴۹۴۳

لاپید: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است

لاپید: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است
گروه بین الملل: نخست‌وزیر دولت انتقالی اسرائیل در نخستین نطق تلویزیونی خود در این مقام ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای کشورش خواند.
یائیر لاپید در این نطق رویکرد و مواضع خود در ارتباط با مسائل داخلی و بین‌المللی اسرائیل را مطرح کرد.
او ،ایران را بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل خواند و تصریح کرد: «به باور ما ایران بزرگ‌ترین تهدیدی است که اسرائیل با آن روبروست. ما که هر گونه اقدام لازم را انجام خواهیم داد تا جلوی دستیابی ایران به توانمندی هسته‌ای و همچنین استقرارش در جوار مرزهایمان را بگیریم.»لاپید افزود: «من به تمامی کسانی که در پی نابودی ما هستند، از غزه گرفته تا تهران، از سواحل لبنان گرفته تا سوریه، می‌گویم: ما را محک نزدید. اسرائیل می‌داند که چگونه از قدرت خود علیه هر دشمن و تهدیدی استفاده کند.»نخست‌وزیر جدید اسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود اما به تلاشش در راه صلح و آشتی پرداخت و گفت: «ما معتقدیم اسرائیل کشوری است که تا زمانی که امنیتش تأمین باشد، در پی صلح است. اسرائیل دست خود را سوی همه اقوام خاورمیانه از جمله فلسطینیان دراز می‌کند و می‌گوید زمان آن فرا رسیده که بپذیرید ما هرگز اینجا را ترک نخواهیم کرد. بیاید همزیستی صلح‌جویانه را بیاموزیم.»لاپید "پیمان ابراهیم" را "موهبتی بزرگ برای وضعیت امنیتی و اقتصادی منطقه" دانست و ابراز خوشبینی کرد که "پیمان‌های آتی موهبتی بزرگ‌تر" به همراه خواهد آورد".

 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها