کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعای انهدام پهپادهای حزب‌الله لبنان

12 تير 1401 ساعت 12:41


گروه بین الملل:  ارتش اسرائیل اعلام کرد، سه پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان را که به سمت یک مرکز استخراج گاز در حرکت بودند و قصد "خرابکاری" در این تأسیسات را داشته‌اند، رهگیری و منهدم کرده است.
 حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای تایید کرد که سه پهپاد را به سوی منطقه مورد اختلاف در میدان گازی کاریش در جنوب لبنان فرستاده است.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که این پهپادها قصد "خرابکاری" در تأسیسات گازی را داشته‌اند، در حالی که حزب‌الله گفت که پهپادهای مزبور را در چارچوب "عملیات شناسایی" به این منطقه فرستاده بوده است.حزب‌الله در بیانیه‌ خود همچنین گفت که این سه پهپاد "همه اطلاعاتی را که برای جمع‌آوری آن اعزام شده بودند، به پایگاه خود مخابره کرده‌اند". در این بیانیه به انهدام پهپادها توسط اسرائیل اشاره‌ای نشده است.
کشورهای لبنان و اسرائیل بر سر مالکیت حوزه گازی این منطقه در آب‌های دریای مدیترانه با یکدیگر اختلاف دارند.ارتش اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه توئیتر ضمن اعلام خبر "انهدام" سه پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان گفت، این پهپادها "غیرمسلح" بوده که یکی از آن‌ها از طریق یک هواپیمای جنگی و دو فروند دیگر از طریق یک کشتی جنگی شلیک و به مأموریت فرستاده شدند.
کشورهای لبنان و اسرائیل بر سر مالکیت حوزه گازی این منطقه در آب‌های دریای مدیترانه با یکدیگر اختلاف دارند.لبنان پیش‌تر اسرائیل را فراخوانده بود تا زمان مشخص شدن کامل مرزهای دریایی، از حوزه گازی کاریش بهره‌برداری نکند.حزب‌الله لبنان نیز پیش از این درباره عملیات استخراج نفت و گاز در آب‌های مورد مناقشه تا حل اختلافات، به اسرائیل هشدار داده و تصریح کرده بود، "در صورت چنین اقدامی، وارد عمل خواهد شد".


 


کد مطلب: 344958

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/344958/ادعای-انهدام-پهپادهای-حزب-الله-لبنان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir