به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۴۴۹۶۱

پرکاربردترین نرم افزار مهندسی کدام است؟ معرفی نرم افزار Revit

گروه تکنولوژی: رشته های مهندسی از آن دست رشته هایی هستند که اکثر فارغ التحصیلان آن برای ورود به بازار کار نیازمند یادگیری و تسلط به چندین نرم افزار هستند. در این مقاله قصد داریم تا نرم افزار رویت را به عنوان یک نرم افزار پرکاربرد مهندسی به شما عزیزان معرفی کنیم.
پرکاربردترین نرم افزار مهندسی کدام است؟ معرفی نرم افزار Revit
نرم افزار رویت (Revit) چگونه نرم افزاری است؟
نرم افزار رویت (Autodesk Revit) یکی از پرکاربردترین و بهترین نرم افزار های طراحی و مدلسازی اطلاعات ساختمانی است که در سال 2000 میلادی به وسیله شرکت اتودسک تولید و به بازار عرضه شد. این شرکت به طور دائم روی به روز رسانی این نرم افزار کار کرده است، به نحوی که هر ساله یک ورژن آپدیت شده از برنامه رویت منتشر می گردد که در نسخه های جدید، امکانات جدید و منحصر به فردی به آن افزوده می شود. تقریبا می توان گفت که هیچ دانشجو یا مهندس برق، عمران، تاسیسات، مکانیک و یا معماری وجود ندارد که تا به حال اسم این نرم افزار را نشنیده و از کاربردهای آن مطلع نباشد.
آموزش رویت یکی از الزامات ورود به بازار کار برای مهندسین رشته های فوق می باشد. در ادامه به معرفی چهار بخش پرکاربردترین نرم افزار مهندسی  یعنی نرم افزار رویت می پردازیم.

رویت مکانیکال
رویت مکانیکال بخشی از نرم افزار رویت است که مختص مهندسین مکانیک و تاسیسات طراحی شده است. رویت مکانیکال جهت ترسیم فنی  نقشه های تاسیساتی یک ساختمان مانند آسانسور، سیستم لوله کشی، سیستم تهویه و سایر تاسیسات مکانیکی آن مورد استفاده قرار می گیرد.
رویت مکانیکال به نحوی طراحی شده که کاربر با ورود به محیط آن می تواند از طریق ابزارها و کلیدهای موجود، به صورتی کاملا حرفه ای هر قسمت از تاسیسات یک ساختمان را به شکل دوبعدی و یا سه بعدی در اسرع وقت طراحی نماید. مهندسین تاسیسات با یادگیری رویت مکانیکال می توانند به شیوه چهار بعدی هزینه های مربوط به مصرف انرژی، نگهداری تاسیسات ساختمانی را محاسبه و در کل به برآوردی از هزینه های تولید و مصرف یک پروژه دست پیدا کنند.

voShqSb46J6dODlneVnIMy8A9fEpi15tErVBc3nj.png

رویت الکتریکال
رویت الکتریکال یکی دیگر از چهار بخش نرم افزار رویت پرکاربردترین نرم افزار مهندسی است که ویژه مهندسین و دانشجویان رشته برق تهیه شده است. مهندسین برق با استفاده از رویت الکتریکال قادر خواهند بود تا انواع تاسیسات الکتریکی یک ساختمان را طراحی و مدلسازی نمایند.  طراحی و مدلسازی تاسیسات الکتریکی (سیم بندی، سیم کشی و ...) از مهمترین بخش های یک پروژه ساختمانی محسوب می شوند. به دلیل حساسیت و دقت بالا، کار برای مهندسین برقی که مسئول طراحی و ترسیم این بخش هستند، بسیار سخت بوده و هر اشتباه کوچکی، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از این جهت مهندسین باید به قدری با تجربه و ماهر باشند که بتوانند طرح یا مدلی با کمترین میزان خطا را ترسیم و آن را در اختیار کارفرما مربوطه قراردهند.

رویت استراکچر
رویت استراکچر که بین دانشجویان به رویت عمران نیز معروف است به طور خاص برای دانشجویان و مهندسین عمران سازه آماده شده است. برای رویت استراکچر دستورات و ابزارهایی تعریف شده که به مهندسین عمران کمک می کند به طراحی جزئیات ساختمانی به طور کاملا دقیق و سریع به شیوه دوبعدی و سه بعدی پرداخته و یا با شیوه چهار بعدی میزان هزینه پروژه را محاسبه نمایند. دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته عمران و یا افرادی که هنوز به صورت دستی کار طراحی و مدلسازی را انجام می دهند اگر در یک کلاس آموزش رویت استراکچر شرکت نمایند، سریعتر از سایر هم دانشگاهیان خود وارد بازار کار می شوند.

رویت آرکیتکچر
رویت معماری یا رویت آرکیتکچر (Revit Architecture) به بخشی از نرم افزار رویت اشاره دارد که ویژه مهندسین معماری تهیه شده است. رویت آرکیتکچر پرطرفدار ترین بخش نرم افزار رویت است و علت این قضیه، تعداد زیاد مهندسین معمار و عمران در کشور ماست. از آنجایی که رشته مهندسی عمران یا سازه، از شباهت زیادی به مهندسی معماری برخوردار است، بسیاری از عموم، رویت استراکچر که ویژه مهندسین سازه در نرم افزار رویت تهیه شده است را نیز تحت عنوان رویت معماری می شناسند.

2uMeQytHUuPEV3hAw3LHc7IKWNo30MOLXtIYpi4a.png

دکتر رویت، بهترین مرجع آموزش نرم افزار رویت
اگر قصد آموزش پرکاربردترین نرم افزار مهندسی یعنی رویت را دارید، آموزشگاه دکتر رویت بهترین گزینه برای شماست. کلاس های آموزشی دکتر رویت، به نسبت مجموع ساعات آموزش و کیفیت کلی آموزش های ارائه شده، از قیمت مناسبی در مقایسه با سایر آموزشگاه های آموزش رویت برخوردار می باشد، ضمن اینکه تنوع دوره ها، حق انتخاب بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا دوره مد نظر خود را با توجه به مبلغی که جهت یادگیری رویت قرار است هزینه کنید، انتخاب نمایید. اساس کار دوره های آموزشی ما، آموزش به صورت پروژه محور و بر اساس نیازهای بازار کار می باشد، به نحوی که هنرجو پس از پایان دوره، آماده ورود به بازار کار نرم افزار رویت خواهد بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها