به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۴۴۹۷۲

سفر فضایی تراکم استخوان را کاهش می دهد

سفر فضایی تراکم استخوان را کاهش می دهد
گروه علمی:به نظر می رسد شناورماندن در فضا سرگرم کننده باشد، اما طبق تحقیقی جدید به ازبین رفتن تراکم استخوان منجر می شود که  حتی یک سال پس از بازگشت به زمین نیز ترمیم نمی شود.لی گابل استادیار دانشگاه کلگری و مولف ارشد این پژوهش می گوید: از بین رفتن تراکم استخوان با افزایش سن، جراحت یا در هر وضعیتی که نتوانیم بدنمان را تکان دهیم، اتفاق می افتد. درک آنچه برای فضانوردان اتفاق می افتد و اینکه چگونه این روند اتفاق می افتد بسیار مهم است.
 
گابل و همکارانش به مرکز فضایی جانسون واقع در هیوستن تگزاس سفر کردند تا مچ دست و پای فضانوردان را قبل از سفر به فضا، هنگام بازگشت به زمین و ۱۲ ماه پس از این رویداد اندازه بگیرند.او در این باره می گوید: ما متوجه شدیم استخوان هایی که وزن بدن را تحمل می کنند یک سال پس از سفر فضایی فقط تا حدی در بدن بیشتر فضانوردان ترمیم می شوند. این روند نشان می دهد از بین رفتن دائمی تراکم استخوان به دلیل سفر به فضا معادل یک دهه از بین رفتن استخوان به دلیل افزایش سن روی زمین است.

استیون بوید مدیر انستیتو مک کیگ برای سلامت استخوان و مفصل و رهبر تحقیق می گوید: ما در فرایند تحقیق در پردیس مرکز جانسون فضانوردانی را مشاهده کردیم که پس از بازگشت از سفر فضایی هنگام راه رفتن با ضعف و فقدان توازن روبرو بودند در حالیکه بقیه به راحتی دوچرخه سواری می کردند.در این تحقیق اشاره شده بهبود تراکم استخوان فضانوردانی که مدت کوتاه تری در فضا گذراندند (کمتر از ۶ ماه) پس از بازگشت به زمین بهتر بوده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها