کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انفجارمرگبار در شهر مرزی روسیه

12 تير 1401 ساعت 14:20


گروه بین الملل: فرماندار منطقه بلگورود روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین قرار دارد، خبر از وقوع چندین انفجار در این شهر داده است.
ویاچسلاو گلادکوف در کانال تلگرام خودش نوشت که در این انفجارها «دست کم سه نفر کشته شدند».به گفته او این انفجارها یک ساختمان آپارتمانی ۱۱ طبقه و حداقل ۳۹ واحد مسکونی را تخریب کرده است. گلادکوف گفت که سامانه‌های پدافند هوایی در اثر این انفجارها فعال شده بودند.روسیه از ۲۴ فوریه با ادعای اینکه می‌خواهد اوکراین را پس از نزدیک شدن به ناتو «غیر نظامی» و «نازی‌زدایی» کند، به این کشور حمله کرد که در اثر آن تاکنون هزاران نظامی و غیرنظامی کشته و حداقل ۱۲ میلیون نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.
کشورهای غربی نیز با تسلیح اوکراین، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه برقرار کرده‌اند.
در همین حال  در اطراف شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین، درگیری‌های شدیدی در جریان است.لیسچانسک تنها شهر منطقه لوهانسک است که هنوز تحت کنترل روسیه در نیامده.روسلان موزیچوک، سخنگوی گارد ملی اوکراین، ادعای جنگجویان و جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در مورد محاصره این شهر را رد کرده است.جدایی‌طلبان گفته‌اند: «آخرین ارتفاعات استراتژیک را اشغال کرده‌ایم، که این موضوع به ما امکان می‌دهد تایید کنیم که لیسیچانسک کاملاً محاصره شده است.»در دیگر مناطق اوکراین، روسیه همچنان به حملات موشکی ادامه می‌دهد.
در شهر خارکیف، خطوط راه‌آهن و برق در اثر حملات روسیه صدمه دیدند اما تلفاتی گزارش نشده است.اسلویانسک، از شهرهای مهم دونباس که در اختیار نیروهای اوکراینی است، نیز دوباره تحت گلوله‌باران روس‌ها است. وادیم لیاخ، شهردار این شهر گفت در اثر بمب‌های خوشه‌ای روسیه که استفاده از آنها ممنوع است، چهار نفر کشته شدند. بی‌بی‌سی قادر به تأیید این ادعا نیست.
از سویی دیگر، شهردار ماریوپل، شهری که تحت اشغال روسیه درآمده، از صلیب سرخ و سازمان ملل متحد خواسته است تا به وضعیت اسفناک غیرنظامیانی که در زندان‌های روسیه نگهداری می‌شوند، رسیدگی کنند.وادیم بویچنکو که اکنون در منطقه تحت کنترل اوکراین بسر می‌برد، گفته است بیش از ده هزار شهروند ماریوپل در شرایط غیرانسانی در جمهوری خلق دونتسک تحت حمایت روسیه نگهداری می‌شوند.


 


کد مطلب: 345005

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/345005/انفجارمرگبار-شهر-مرزی-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir